Lund Del 111 i Aug. Många bilder

Startat av Möllers, 10 augusti 2007, 20:44:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

 :D





















aps

Nu har du snart besökt hela skåne. Blir det Malmö nästa gång?
Tjusigt!  :)

Möllers

Tack nästa sommar ska jag till Malmö tar bussen 132an.

blubb



Niklas Bygdestam

Citat från: blubb skrivet 10 augusti 2007, 21:49:56 PM
Fina bilder!, ser att alla bussarna dessutom har kvar tanken på taket  ;)


Fast det finns faktiskt en buss som inte ska ha någon tank på taket. De har en enda dieselbuss :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

blubb

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 augusti 2007, 21:56:49 PM

Fast det finns faktiskt en buss som inte ska ha någon tank på taket. De har en enda dieselbuss :)

Jag är väl medveten om att det finns en grön och ett antal gula stadsbussar som går på diesel.

Simon Bertilsson

Citat från: blubb skrivet 10 augusti 2007, 22:03:42 PM
Jag är väl medveten om att det finns en grön och ett antal gula stadsbussar som går på diesel.
Egentligen ska alla Lunds stadsbussar gå på biogas, men det finns en katt bland hermelinerna, och den är som sagt dieseldriven. Det var det Niklas ville ha sagt.

Robert S

Härligt snygga bilder, nu gjorde du mig glad :D

Möllers


Andreas Ljungqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 augusti 2007, 21:56:49 PM

Fast det finns faktiskt en buss som inte ska ha någon tank på taket. De har en enda dieselbuss :)

339'an som nu tjänstgör i Hässleholm


blubb

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 10 augusti 2007, 22:38:31 PM
Egentligen ska alla Lunds stadsbussar gå på biogas, men det finns en katt bland hermelinerna, och den är som sagt dieseldriven. Det var det Niklas ville ha sagt.

Nu är du ut och cyklar eller åker lastbil, inga av Lundsbussar drivs på biogas. De drivs med energi från döda dinosaurier i form av naturgas. Utöver de 38 eller numera 37 bussarna som går på gas finns det 2-3 gula fd regionbussar som går på diesel. Sen ska det komma 4 eller 5 st nya gasbussar till hösten för utökad trafik på linje 4 och 5

Niklas Bygdestam

Citat från: blubb skrivet 11 augusti 2007, 09:51:04 AM
Nu är du ut och cyklar eller åker lastbil, inga av Lundsbussar drivs på biogas. De drivs med energi från döda dinosaurier i form av naturgas. Utöver de 38 eller numera 37 bussarna som går på gas finns det 2-3 gula fd regionbussar som går på diesel. Sen ska det komma 4 eller 5 st nya gasbussar till hösten för utökad trafik på linje 4 och 5



Kommer den bussen om skadades under en bro att repareras? Den såg helt klart inte omöjlig ut att reparera. Det såg mest ut som om den behöver nya gasflaskor på taket igen

Har man fått tillbaks dieselbussen nr 339 igen? Eller är den kvar i Hässleholm? Nu när en av de vanliga bussarna är skadad så kanske den kunde komma till nytta i Lund igen?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.