Försvinnande syn (Bild)

Startat av Oskar A, 07 augusti 2007, 22:42:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Med rubriken menar jag att Tyresö snart slutar trafikera linje 172 och därmed lär man få leta efter 4452 utefter Tyresölinjerna istället.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

M224

Tyvärr verkar det som att Huddinge/Botkyrka tar över 4455-4459. 445x serien är riktigt slöa bussar, man får vara glad om dom klarar 30 km/h i Masmobacken... Minsta lilla backe och det tar emot för dom. Jag hade hellre sett att Tyresö lämnade ifrån sig 41xx, dom är piggare.

Walter

Citat från: Oskar A skrivet 07 augusti 2007, 22:42:06 PM
Med rubriken menar jag att Tyresö snart slutar trafikera linje 172 och därmed lär man få leta efter 4452 utefter Tyresölinjerna istället.



Vem tar över Tyresös turer?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!


M224

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 augusti 2007, 10:41:46 AM
Som vi har debatterat här tidigare är detta betingat av växellådan, eftersom den bara har 4 mot de andras 5 växelsteg blir det längre mellan växlingarna och det finns inte alltid en optimal växel, för att få lite mer kraft kan man tillfälligt låsa uppväxlingen från 2:an om detta inte har blockerats på alla bussar ännu (var på gång minns jag), då utnyttjar man motorns vridmoment bättre.
Alla dessa bussar 41, 44 och 53 har identisk motorkonfiguration.

//Lars

Jepps, och 53xx är trevligast. Men 41xx är ju roligast att åka, det är lite mer muller i dom.  :D


Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 08 augusti 2007, 10:02:24 AM
Tyvärr verkar det som att Huddinge/Botkyrka tar över 4455-4459. 445x serien är riktigt slöa bussar, man får vara glad om dom klarar 30 km/h i Masmobacken... Minsta lilla backe och det tar emot för dom. Jag hade hellre sett att Tyresö lämnade ifrån sig 41xx, dom är piggare.

53** serien verkar vara lika slöa då de också bara orkar krypa 30 km/h uppför Masmobacken.
Åkte denna vagn idag, satt längst fram och kollade på hastighetsmätaren uppför backen och nästan uppe på krönet växlade bussen om till nästa växel...

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Botkyrka verkar få väldigt mycket ny trafik, någon som vet hur många omlopp

Henrik N

Åkte med samma buss som dig, satt dock längre bak ;)