Norrby i januari 1980

Startat av 58803, 06 maj 2014, 15:53:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

58803

Sista dagen i mitt bussförarliv var att köra linje 836 mellan Handenterminalen och Norrby. Vagnen är H1 5326.

Pierre Bertheau

Peter Rost

Trevligt! Välkommen in i gänget.

/Peter

Mikael T Nilsson

Tack, mycket trevlig bild! Handen hade väl hela serien H1:or i 53xx-serien vid denna tid (5311-5330)?
Enligt mina anteckningar ska 5311 tidigare varit stationerad i Bollmora/Tyresö och 5318-19 i Eriksberg/Botkyrka.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 maj 2014, 14:54:44 PM
Enligt mina anteckningar

Yes,  Äntligen fick  jag läsa detta.


Till fotografen :
När togs bulden förresten?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

58803

Bilden togs runt den 10 januari 1980. Jag minns inte exakt datum då jag körde sista dagen innan jag började min nästa karriär. Jag körde visserligen någon månad under lovet på sommaren 1980, men då i Hammarby. Minns jag rätt om jag säger att det var H59:or I Hammarby vid den tidpunkten?
Det året då  H1:orna kom tiill Handen hade jag ständig natttjänst och man hade alltid "sin" H46:a. Men de hade vid den tiden blivit lite risiga så vi var några stycken som snabbt gick över till H1:or. De var också roligare att köra då det var snöigt och halt med sin mittplacerade motor.
Pierre Bertheau

Bernt Talbrant

Citat från: 58803 skrivet 12 maj 2014, 12:42:01 PM
Bilden togs runt den 10 januari 1980. Jag minns inte exakt datum då jag körde sista dagen innan jag började min nästa karriär. Jag körde visserligen någon månad under lovet på sommaren 1980, men då i Hammarby. Minns jag rätt om jag säger att det var H59:or I Hammarby vid den tidpunkten?
Det året då  H1:orna kom tiill Handen hade jag ständig natttjänst och man hade alltid "sin" H46:a. Men de hade vid den tiden blivit lite risiga så vi var några stycken som snabbt gick över till H1:or. De var också roligare att köra då det var snöigt och halt med sin mittplacerade motor.

Det står "Jul i vårt hus" på Åhléns-reklamen på sidan - det ger ju en viss ledning om när bilden är tagen.  :)

Peter Rost

Det fanns cirka, ett tjugotal H59:or i Hammarby 1980. Med viss reservation dock.

/Peter