För 43 årsedan

Startat av AGR, 03 september 2010, 09:18:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR

För 43 årsedan började högertrafiken i Sverige.
Hamngatan i Stockholm 67-09-03 kl 04:55
Visad tidigare.Men dagen till ära så får ni en titt till.

Mvh AGR

Gunnar D

Då var vi på samma plats samtidigt!
Idag ångrar jag lite att jag inte var på någon av broarna över Kungsgatan istället.

Mvh Gunnar

AGR

Citat från: Gunnar D skrivet 03 september 2010, 10:23:54 AM
Då var vi på samma plats samtidigt!
Idag ångrar jag lite att jag inte var på någon av broarna över Kungsgatan istället.

Mvh Gunnar

Inte jag. Jag valde platsen för att få en bild som inte alla andra som plåtade Kungsgatan. Så åkte jag H21 i högertrafik hem.
Mvh AGR

Gunnar D

Citat från: AGR skrivet 03 september 2010, 11:13:28 AM
Inte jag. Jag valde platsen för att få en bild som inte alla andra som plåtade Kungsgatan. Så åkte jag H21 i högertrafik hem.
Mvh AGR


OK, jag antar att H21:an ej gick i trafik.

Mvh Gunnar (som åkte H19 i högertrafik på linje 132 samma morgon)

Gunnar D



Dagen till ära tar jag mig friheten att visa en delförstoring av en tidigare visad bild från en annan "tråd".
Bilden tagen 3 sep 1967 inför den sista turen med vänstertrafikbuss på linje 132 som då skedde i högertrafik.
Nybodaföraren, Metropolen samt dess vackra emblem hyllas 43 år efter den historiska Dagen H.

Mvh Gunnar

yngrot

Trevlig bild och nybodaföraren snyggt klädd  ..  Minns dagen H även om jag var bara 11 år då ..  vi hade en ny bil då med svart tejp på strålkastaren som togs bort dagen H
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Sandqvist

Citat från: Gunnar D skrivet 03 september 2010, 17:14:38 PM


Dagen till ära tar jag mig friheten att visa en delförstoring av en tidigare visad bild från en annan "tråd".
Bilden tagen 3 sep 1967 inför den sista turen med vänstertrafikbuss på linje 132 som då skedde i högertrafik.
Nybodaföraren, Metropolen samt dess vackra emblem hyllas 43 år efter den historiska Dagen H.

Mvh Gunnar

Mycket trevlig bild  :)  Och ja, emblemet är det snyggaste som har tillverkats!!

Däremot undrar jag en sak. Det ser ut som stora hål i hörnen ovanför vindrutorna. Vad är det?

Hälsar Jonas  :)

Gunnar D

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 17 september 2010, 08:51:54 AM
Mycket trevlig bild  :)  Och ja, emblemet är det snyggaste som har tillverkats!!

Däremot undrar jag en sak. Det ser ut som stora hål i hörnen ovanför vindrutorna. Vad är det?

Hälsar Jonas  :)

Tack! Visst är emblemet snyggt!

Det bör vara luftintag ovanför vindrutorna.

Mvh Gunnar

Jonas Sandqvist

Tusen tack, Gunnar  :)  Borde jag ha räknat ut själv  :-[

Hälsar Jonas