Favorit Capitolen H30 5594

Startat av AGR, 19 februari 2010, 21:03:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR

H30 5594 användes vid ett flertal utfärder mest för att det var den H30 som hade Capitolsnibben kvar.
Foto taget av Mr H.
Till Mr G och Mr H. Har ni en bild när vi körde genom Klevgränd med 5594?



Mvh AGR

Niklas Bygdestam

Citat från: AGR skrivet 19 februari 2010, 21:03:43 PM
H30 5594 användes vid ett flertal utfärder mest för att det var den H30 som hade Capitolsnibben kvar.
Foto taget av Mr H.
Till Mr G och Mr H. Har ni en bild när vi körde genom Klevgränd med 5594?



Mvh AGR

Har man utanpå glaset till skyltskåpet klistrat på ett par extra siffror så att det blir 1972? Jag tycker 1:an ser lite påklistrad ut. För inte har det väl funnits möjlighet att ha fyrsiffriga linjenummer på någon SS-Capitol?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mr H



Jodå den är skyltad med rullarna. I Råsta bytte man ut bokstavsrullen mot en nummerrulle för att kunna 500-skylta. Detta i kombination med SS-rullen 1-199 gav möjlighet till denna skyltning. Det här var väl en hyfsat snygg ombyggnad av skyltskåpen. Värst var väl en gammal CF-rulle i kombination med en H23-rulle eller något sådant!

Däremot har jag ingen bild som jag trodde på denna tursättning av 45:an genom Klevgränd. Kanske den inte trafikerade Klevgränd detta år? Kanske TYC fick nog redan på Kvarnholmen? Vi får väl se om vi kan tyda texten på hållplatstavlan!

Inte så dåligt att köra genom en lyftkran heller! Det är väl så som 55:an nästan går idag i Norra Hammarbyhamnen (men utan kran)

Mr H

Mr H



Här är f.ö en bild på linje 45 vid ändstation Kvarnholmen med passning från linje 53 i bakgrunden.




Linje 53 vid hållplatsen "Söderhallen nedre".

Jag ska kolla med "Mr I" vid tillfälle om han minns linjesträckningen, d.v.s när han trasslat sig ur det förmodat världsmästarförsenade X2000 som han kör!

Mr H

yngrot

Mycket trevliga bilder även för mig som tyvärr inte sett dem i trafik... undrar om det finns interiörbilder???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina