En H15 och en Capitol vid Bredängs centrum. Ja det förståss centrumet är inte byggt när bilden togs.
(http://web.comhem.se/agr/H15+Capitol.jpg)
Citat från: AGR skrivet 01 februari 2010, 16:57:11 PM
En H15 och en Capitol vid Bredängs centrum. Ja det förståss centrumet är inte byggt när bilden togs.
****
Wow! Vilken härlig bild!
Minns när T-banan var klar till Örnsberg. Det gick tre busslinjer som fortsatte längre ut. En till Gillegatan, i Mälarhöjden. En till det ofärdiga Bredängs centrum, och en till Klubbacken, i Hägersten.
Nästa etapp för T-banan, tror jag var Bredäng, eller Sätra.
HJP
Hm, 5275 var en H21 som tillhörde Hornsberg (Brännkyrkahallen hade 5251-5258). Var det alltså Hornsberg som körde 139:an eller kanske vagnen var tillfälligt utlånad? Kördes förresten 137:an senare med högertrafikvagnarna från Hornsberg eller var de placerade i Nybodahallen (men knappast 4281 väl)?
Från början var det tänkt att Bredäng skulle blivit nästa etapp på T Röd efter Örnsberg men man ändrade sig och tog istället Sätra direkt efter Örnsberg.
Mr H
Citat från: Mr H skrivet 01 februari 2010, 21:28:33 PM
Hm, 5275 var en H21 som tillhörde Hornsberg (Brännkyrkahallen hade 5251-5258). Var det alltså Hornsberg som körde 139:an eller kanske vagnen var tillfälligt utlånad? Kördes förresten 137:an senare med högertrafikvagnarna från Hornsberg eller var de placerade i Nybodahallen (men knappast 4281 väl)?
Från början var det tänkt att Bredäng skulle blivit nästa etapp på T Röd efter Örnsberg men man ändrade sig och tog istället Sätra direkt efter Örnsberg.
Mr H
Det stämmer att 4281 var tillfälligt placerad i Nybodahallen under provbusstrafiks perioden på 137.
/Peter