Under en promenad på Lidingö..

Startat av Ulf Berlin, 03 maj 2019, 21:32:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...denna dag,3 maj,kom dessa Keolis individer att fastna framför kameran:

4845 vid Dalängen på väg mot Ropsten efter att ha kört på linje 238

4045 vid Lidingö golfklubb efter att ha varit vid Sticklinge och vänt(Denna var värd att ta en extra sväng för :))

Den rödnosade 7501 kom som av en händelse på linje 201 vid hpl Sturevägen :)

4046 sågs i ögonvrån och har här lämnat hpl Sturevägen.
75xx boggierna användes dagtid på innerstadslinjerna 69,72,75 och 76 så ute på Lidingön kan man få se lite blandad kompott av vagnparken./Ulf 

Fredrik Gelin

Trevligt som vanligt Ulf!
Det klagades en del initialt på att det var svårt att komma runt i Sticklinge med ledbussarna, men där är väl ganska gott om plats nu när häcken blivit klippt av diverse backspeglar?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

Tack Ulf för bilderna från ön, trevligt att se.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Alltid trevligt att få se ledvagnarna ute mitt på dagen,vilket inte är så vanligt men kan bero på vagnsbrist t ex./Ulf

Mikael T Nilsson

Tack för bilderna! Kul med ledvagn som omväxling. Minns förra sommaren då ledvagnar dominerade på ön ett tag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 maj 2019, 10:57:38 AM
Tack för bilderna! Kul med ledvagn som omväxling. Minns förra sommaren då ledvagnar dominerade på ön ett tag.
Ja,dom merutnyttjas uppenbart dag/kvällstid,för i rusningen är det sällan dom syns på ön(då dom skulle behövas...)
Keolis lär väl knappast ha byggt om 75xx vagnarnas AC,så blir det några heta dagar i sommar så får vi nog se blåbussar på ön igen ;)/Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 07 maj 2019, 15:58:02 PM
Ja,dom merutnyttjas uppenbart dag/kvällstid,för i rusningen är det sällan dom syns på ön(då dom skulle behövas...)
Keolis lär väl knappast ha byggt om 75xx vagnarnas AC,så blir det några heta dagar i sommar så får vi nog se blåbussar på ön igen ;)/Ulf

Tack för uppgiften. Ja, vi får se hur tursättning av ledvagnar blir under sommaren.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.