2 nya bilder från karlstad

Startat av bussfan, 05 februari 2011, 09:56:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


bastyaelvtars

TMG 376  körde jag mycket när den gick på linjen mellan Oslo - Köpenhamn för Säfflebussen. (nuvarande Nettbuss Express/gobybus)

bussfan

vad gäller den 1a bilden så vet ja att den e något grynig. men tackar för lite feedback på bilderna
ERSA: nu har du ingenting att klandra på eller ???

virtual1

Citat från: bussfan skrivet 05 februari 2011, 11:36:59 AM
vad gäller den 1a bilden så vet ja att den e något grynig. men tackar för lite feedback på bilderna
ERSA: nu har du ingenting att klandra på eller ???

Han kanske tröttnat då lite av hans råd efterföljs??? - Angående bild ett är jag rädd att
det är väldigt lite i den som är intressant överhuvudtaget.

* Bara en dryg tredjedel av bussen syns
* Du har kapat så att bara halva hjulet ses
* Du har ingen miljö runtomkring så att gissa var bilden är tagen är omöjligt.
* För de flesta är en bild framifrån mer givande än en bakifrån
* Precis som du säger är den grynig

Det är de större punkterna, sen kan man lägga till att självklart är en skarpare bild
mer givande samt att färgerna känns lite vattniga med. Men det två sista punkterna
ska inte behöva hindra dig (eller nån annan) från att lägga upp en bild, det är
bara förbättringstips!

Vad har du för kriterier själv då du lägger ut en bild? Funderar du någon gång på
* Är det här nåt som kan intressera andra?
* Är det nåt som kunde vart bättre i bilden?
* Skulle jag vilja se en likande bild själv av en annan fotograf?

Svarar du nej på åtminstone två av de frågorna så kanske du ska undvika att
lägga upp en bild, bara för att du har tagit bilden och den finns i din kamera
behöver det inte per definition betyda att den är mer intressant än för dig!

bussfan


denna bild tog jag vid bussdepån i karlstad

mil

Den nedersta bussen ser ju ut att vara parkerad Varför inte försöka få den mer från sidan?

Rakt bakifrån känns som om det är en bild bara för att visa något. Själv hade jag avstått för att visa en dussin buss på detta viset.  HAde det dock varit en snyggt motivlackad bakdel så hade det varit mer motiverat. Eller om det varit en udda buss

bussfan

mil:jag går inte in där bussarna kör så är det med det och du kolla nedersta bilden där jag tog en bild på karlstads oranga bussar

mil

Citat från: bussfan skrivet 05 februari 2011, 16:54:55 PM
mil:jag går inte in där bussarna kör så är det med det och du kolla nedersta bilden där jag tog en bild på karlstads oranga bussar

Den bilden ja du får ursäkta det säger INGET alls inget intresse finns i den bilden. Du kanske skall uppsöka andra platser att fota på där du kan få miljöbilder med liv i inte DIA bilder utan levande bilder finns flera som funnit platser att fota på där de får bilder med liv i

Broder Trucker

Jag har inget av en fotograf själv, så därför lägger inte jag upp något, men bryr du inte dig inte ett dugg om vad dom tipsen som ges?

Det har varit ett antal bilder från dig som har varit rent ut sagt usla, och när Ersa med flera ger dig konkreta och bra tips och förslag på hur du ska förbättra dig, så skiter du i det och blir arg när folk påpekar att du lägger ut lika dåliga bilder.

Vill du ha beröm för bilderna ska du förtjäna det, genom att arbeta hårt för att få till bra bilder och ta emot dom tips du får!


virtual1

Citat från: mil skrivet 05 februari 2011, 16:56:33 PM
Den bilden ja du får ursäkta det säger INGET alls inget intresse finns i den bilden. Du kanske skall uppsöka andra platser att fota på där du kan få miljöbilder med liv i inte DIA bilder utan levande bilder finns flera som funnit platser att fota på där de får bilder med liv i

Jo, faktiskt ett par intressanta saker =) - även om det syns dåligt! Uppenbarligen har resten av de SL-röda B12BLE-bussarna från Botkyrka hittat hit också, tyvärr får jag säga då de tillhört mina absoluta favoriter här... :-(