2 GUBbar i den kyliga natten [2 bilder]

Startat av jocke, 19 december 2009, 02:38:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Citat från: jocke skrivet 22 december 2009, 03:08:34 AM
Har dom singelrutor i hela bussen eller bara förarfönstret?
Samt hur har andra modeller med fönster?

    Till Sverige så specar med dubbelrutor. Vet inte om bakrutan är enkel eller dubbelruta.

    Varför det är enkelruta vid förarplatsen är en gåta. Men herr Mattsson har påtalat detta till våran VD som skickat det vidare till Sv Neoplan som i sin tur har skickat det vidare till Tyska MAN.

   //Niclas

jocke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 22 december 2009, 07:52:13 AM
    Till Sverige så specar med dubbelrutor. Vet inte om bakrutan är enkel eller dubbelruta.

    Varför det är enkelruta vid förarplatsen är en gåta. Men herr Mattsson har påtalat detta till våran VD som skickat det vidare till Sv Neoplan som i sin tur har skickat det vidare till Tyska MAN.

   //Niclas

Kommer detta ordnas på redan levererade bussar? Eller är de en kostnad GUB inte vill ta?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: jocke skrivet 23 december 2009, 01:49:58 AM
Kommer detta ordnas på redan levererade bussar? Eller är de en kostnad GUB inte vill ta?

    Det vet man inte hur det blir.

    Vi får väl se hur det går med herr Mattssons påtalande om detta problem först.

   //Niclas

RoTe

Var minus fem grader i min buss igår när jag tog den från "rampen"... Fick dessutom halkbekämpa golvet i den med sand.

yngrot

Citat från: jocke skrivet 22 december 2009, 03:08:34 AM
Har dom singelrutor i hela bussen eller bara förarfönstret?
Samt hur har andra modeller med fönster?


Jag har för mig att Säffle numera har enkelfönster vid föraren... den delen som har värmetrådar i sig... Om inte mitt minne helt frusit bort så är väl enkelglas vid förarplats vanligt på bussar nere i Europa... Det förekommer väl enkelglas i hela bussen oxå så till Sverige får man speca att man vill ha dubbelglas...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina