2 Bohusländska "stränder"

Startat av Bussmicke, 11 juli 2009, 22:47:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius



   Hade varit härligt att hängt med på den resan.

   Trevliga bilder som vanligt, Micke

    //Niclas

Bussmicke

Tack.

Resan var dock dryg.

Nattåg till Göteborg med ankomst 02:00, GoByBus 03:00 norrut till Känäm 04:40, 04:55 buss vidare mot Dinge för ännu ett byte 05:30-05:55 med ankomst Kungshamn 06:40...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Passade du på att doppa dig i havet oxå B-M ??  det är ju skönt i Bohuslän man slipper sanden över allt..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

ch

Citat från: yngrot skrivet 11 juli 2009, 23:28:58 PM
Passade du på att doppa dig i havet oxå B-M ??  det är ju skönt i Bohuslän man slipper sanden över allt..

Man får akta sig för silikonpattarna (maneterna) i vattnet dock, och skölja ur ålarenset.

Jonas Gustafsson

Det var en nyhet för mig att Bullarens Busstrafik körde på linje 864.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 juli 2009, 00:47:16 AM
Det var en nyhet för mig att Bullarens Busstrafik körde på linje 864.
//Jonas G

Föraren surrade något om att köra tillbaka på eftermiddagen.
Linjen har ju inte överdrivet många turer, det är äl bara en "arbetartur" till/från Abba i Kungshamn.
Fast från idag och en månad framåt rullar den turen inte alls.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B


nimbra

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2009, 01:40:05 AM
Föraren surrade något om att köra tillbaka på eftermiddagen.
Linjen har ju inte överdrivet många turer, det är äl bara en "arbetartur" till/från Abba i Kungshamn.
Fast från idag och en månad framåt rullar den turen inte alls.

Efter nyår drar dom in den linjen.

Bussmicke

Vi var inte många i bussen förra vecka, visserligen semestertider men i alla fall..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 juli 2009, 00:47:16 AM
Det var en nyhet för mig att Bullarens Busstrafik körde på linje 864.
//Jonas G

Bullarens buss var håller de till egentligen.
Passerade en gång för länge sedan den adress man anger i "Östad". Där rymdes max 1-2 bussar.
// Anders

bjalle

De här linjerna ut till småorterna i Bohuslän, hur går de under icke semestertider?

nimbra

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 augusti 2009, 16:49:06 PM
De här linjerna ut till småorterna i Bohuslän, hur går de under icke semestertider?

Det är mindre nattkörningar under vintern men fler turer in mot skolorna i Uddevalla och Lysekil dagtid.

Jonas Gustafsson

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 juli 2009, 19:08:43 PM
Bullarens buss var håller de till egentligen.
Passerade en gång för länge sedan den adress man anger i "Östad". Där rymdes max 1-2 bussar.
// Anders

Har för mig man har någon buss uppställd hos Uddevalla Omnibus i Munkedal, annars är det allt i Östad bussarna står. Har en gång sett hela 4 bussar där samtidigt, fast då var två av dem småbussar.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.