Sveriges Sämsta Centrumhållplats???

Startat av preacher, 10 april 2009, 19:17:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

preacher

Kan detta vara Sveriges sämsta Centrumhållplats. Det finns plats för tre bussar. Vid vissa tider kommer det 5-7 på samma gång. För att köra iväg innan bussen framför får man se upp för bakvagnen vill då gärna slå i pelarna(av Betong o Granit mycket stadiga). Det är alltid bussen långst ner som står kvar längst så alla bakom måste svänga ut.(få tänka sej för så bakänden kommer mellan pelarna)Då kommer dörrarna istället vid pelarna så det blir knöligt att gå av o på. Detta är den hållplats som har mest resernärer varje dag. Det är även nedförbacke o GATSTEN halt som ffffff vid fukt och livsfarligt vid ishalka.  Finns det någon utmanare till detta????

Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

yngrot

Är väl som vanligt en skrivbordsprodukt av nån som  inte har en aning om verkligheten..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Var är vi? Att det är Blekinge känner jag igen på lacken, men Karlskrona har jag inte varit i sedan 80-talet och i Ronneby eller Karlshamn aldrig, så jag kan inte identifiera staden.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 april 2009, 01:30:35 AM
Var är vi? Att det är Blekinge känner jag igen på lacken, men Karlskrona har jag inte varit i sedan 80-talet och i Ronneby eller Karlshamn aldrig, så jag kan inte identifiera staden.
//Jonas G

Jo, det är Karlskrona.
Den egentliga centrumhållplatsen är väl Kungsplan, men den ligger ju lite avigt till i förhållande till affärerna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

preacher

Japp det är Karlskrona glömde visst skriva det. Kungsplan har spelat ut sin roll o ska försvinna.Tänkt är att det ska bli en ny Terminal vid Parkgatan vilket är runt hörnet framför bussen.Landsbygdsbussarna ska avgå raktner från bussen sett utmed Parken. Sen ska det bli ny Terminal vid Stationen på andra sidan parken. Allt planeras av arkitekter o Blekingetrafikens personal.Vi som kör har inte fått nån förhandsinfo direkt utan all info kommer genom tidningarna.Som vanligt lär det väl bli snyggt att se på men praktisk funktion kommer i andra hand. 25 Stadsbussar i timmen passerar förbi här.
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

Svemicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 april 2009, 01:30:35 AM
Var är vi? Att det är Blekinge känner jag igen på lacken, men Karlskrona har jag inte varit i sedan 80-talet och i Ronneby eller Karlshamn aldrig, så jag kan inte identifiera staden.
//Jonas G
Då har Du missat något, för Karlskrona och Ronneby är väldigt mysiga städer.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -