Kanske en svår fråga..

Startat av Mattias Andersson, 18 mars 2009, 20:08:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Andersson



..Men iaf så kanske nån vet.

Jag funderade idag på vilken stad här i sverige som har minst
klagomål på entreprenörerna som kör busstrafik?


Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Andersson skrivet 18 mars 2009, 20:08:26 PM

..Men iaf så kanske nån vet.

Jag funderade idag på vilken stad här i sverige som har minst
klagomål på entreprenörerna som kör busstrafik?



Det tas varje år fram ett slags kundnöjdhetsbarometer. Den toppades för 2008 av Luleå med Karlstad som god tvåa.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mattias Andersson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 mars 2009, 20:47:10 PM
Det tas varje år fram ett slags kundnöjdhetsbarometer. Den toppades för 2008 av Luleå med Karlstad som god tvåa.



Jaha,de vart så enkelt o få svar på :)

Får väl försöka få med Göteborg på den listan nästa år ;D

Tack Staffan!!

Zella

Aha ok... vilken kom längst ned på barometerlistan  ::)

UglyJazz

#4
Storstockholms lokaltrafik rent generellt borde ligga bra till i botten eftersom folk gnäller när man kommer tre minuter efter tidigaste tillåtna passertid och dessutom kan ta diskussion om att dom faktiskt minsann har betalat för en sittplats ifall bussen är full, men mig veterligt finns ännu inga månadskort i Stockholm som berättigar till sittplats...
Stockholmaren i allmänhet lider av att det är för tätt mellan turerna och att dom (ofta) saknar en samlad bild av läget i stort...
Här går det en buss i timmen... I högtrafik...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Ersa

Ju billigare biljetter och tätare turer, desto mindre planering, mer stress och fler klagomål. Det är mestadels i de busstätaste städerna (t.ex Umeå) som man hör en hel del klagomål. På landsbygden gnäller ingen om bussen är 5-10 min försenad, trots att det är dyrt att åka långa sträckor och hållplatserna ofta saknar kurer.

SL har en fenomenal reseplanerare, en enormt tät trafik, landets näst billigaste månadskort och ingen extradyr natt-taxa. Således är folk mest missnöjda på SL. ::)

UglyJazz

Det är ingen tvekan om att det är så, att ju bättre det är, desto mer vill man nog gnälla.
Ett i-landsproblem, eller en välfärdsåkomma, vilket man vill...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Ersa