Bussbilder/Skånetrafiken i Landskrona

Startat av Mattias Petersson, 22 april 2020, 19:11:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Gano

Trevliga bilder som vanligt. Dessutom verkar det nytt att regionbussarna skyltar "Landskrona Skeppsbron", då jag inte sett det tidigare.  :)


Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för bilderna. Särskilt trevligt med det moderna nostalgibildsvepet! :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Linjenostalgi också. L132 har den sträckningen längre. Och inv nr på bussarna innehas nu av nya individer.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders.o93


Anders.o93

Citat från: Walter skrivet 29 april 2020, 08:36:30 AM
Linjenostalgi också. L132 har den sträckningen längre. Och inv nr på bussarna innehas nu av nya individer.
Ser man på hållplatsskyltarna så är det en del förändringar. Linje 218 går ju numera Landskrona-Helsingborg och varken linje 217 eller 241 finns längre.

Mattias Petersson

Bilderna är tagna runt 2007 till 2009.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/





Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Petersson skrivet 01 maj 2020, 23:37:44 PM

Landskrona Swebus by Mattias  Petersson, on Flickr



Hu! Dessa trodde jag att jag hade förträngt. Vill helst glömma att de funnits.

Det är alltså inte bussen i sig som var hemsk utan stripningen. De utlyste en tävling. Och resultatet blev detta. Tyvärr var de så tråkiga och fantasilösa att alla bussar bara fick just den här stripningen. Man blev vansinnigt trött på eländet. Och dyrt var visst det här fiaskot också :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

vraket

Citat från: Mattias Petersson skrivet 04 maj 2020, 01:44:33 AM

Landskrona Swebus by Mattias  Petersson, on Flickr



Det var mycket ovanligt att se trådbussen vid gamla busstationen/järnvägsstationen.
Finns ingen tråd dit utan tråden löper till Skeppsbron/Venbåtarna från nya järnvägsstationen.
Är dessa trådbussarna (6991-6993) fortfarande i trafik trots att de sattes i trafik 2003?

Anders.o93

Citat från: vraket skrivet 04 maj 2020, 12:03:01 PM
Är dessa trådbussarna (6991-6993) fortfarande i trafik trots att de sattes i trafik 2003?
Ja, de är fortfarande i trafik.