Veolia 2149, 2243, 2244

Startat av Bussmicke, 01 oktober 2008, 23:29:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathey

SEJ 535 eller SEJ 553, någon av dom två har rullat varje morgon mellan Kalmar till Högsby och Högsby-Oskarshamn som skolbuss.
Åker med den linjen en på morognen. :D

Fredde

CitatSEJ 535 eller SEJ 553, någon av dom två har rullat varje morgon mellan Kalmar till Högsby och Högsby-Oskarshamn som skolbuss.
Åker med den linjen en på morognen. :D

Knappast längre va? Men visst, dessa har man ju kört på morgonturen, linje 158, till Högsby. Där skyltades den om till 155 mot Oskarshamn. Blev att svänga in till några skolor på den turen vill jag dra mig till minnes, samt riktigt snålt om körtid.


Mathey

Haha, nä. Nu är det de nya Scania OmniExpress som gäller. Mycket trevliga bussar. Visar tempratur både ute och inne,klocka och hastigheten chauffören kör i. Hah, det är vell lite väl. Fotstöden är mycket efterlängtade.
De ska infoga tv-reklam med i bussen. Sitter tv apparater i en del.

Ja det har du rätt. Nu står det FRÖVISKOLAN på bussen och inte Högsby längre, sedan byter de till OSKARSGYMNASIET vid fröviskolan. Det stod Oskarshamn innan.

Fredde

CitatHaha, nä. Nu är det de nya Scania OmniExpress som gäller. Mycket trevliga bussar. Visar tempratur både ute och inne,klocka och hastigheten chauffören kör i. Hah, det är vell lite väl. Fotstöden är mycket efterlängtade.
De ska infoga tv-reklam med i bussen. Sitter tv apparater i en del.

Ja det har du rätt. Nu står det FRÖVISKOLAN på bussen och inte Högsby längre, sedan byter de till OSKARSGYMNASIET vid fröviskolan. Det stod Oskarshamn innan.

Se där ja! Ännu lite förändringar när det gäller destinationen...

Det är väl både på gott och ont att man skriver ut linjens sluthållplats, istället för området där linjen slutar.


Mathey

Haha, jop det är vell det.

Men jag är helt klart helnöjd med alla bussar som har köpts in.
Fast man saknar VanHool bussarna. Det är riktiga bussar det..

Skulle det inte köpas in några VOLVO 9700 samt BEULAS ?
Skickade ett mail till Buss i Väst i våras. JAg har inte sett några en iaf.

Sundås

Citat från: Fredde_J skrivet 10 oktober 2008, 00:13:25 AM
Se där ja! Ännu lite förändringar när det gäller destinationen...

Det är väl både på gott och ont att man skriver ut linjens sluthållplats, istället för området där linjen slutar.



Ja, att man numera skyltar "122 Prebendevägen" istället för Ljungbyholm kan ju diskuteras..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se