SS Linje 39

Startat av AGR, 04 september 2012, 10:05:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AGR

En bild av en F3 på linje 39. 12-09-01. Mvh AGR

Max W

Linje 39 har jag tyvärr inget minne av. Var, hur och när gick den?
/Max

K R

Hej!

Var det inte så att det fanns planer på att konvertera SS motorbusslinje 59 till trådbussdrift?
Det blev nu inte något av dessa planer, men det var kanske inte så långt borta då linjenummerrullarna hade denna linje inlagd.
Vilket bevisas av denna bild på A74038.

Denna buss sågs f ö även glida fram genom Årsta sent på eftermiddagen nu i lördags. Då var den skyltad 33 på sidan och i bak
(där den på denna bild är skyltad 41). Jag kommer inte ihåg skyltningen fram, då bussens plötsliga uppdykande var något av paralyserande. Men det skulle inte förvåna om frontskyltningen var linje 90, en av de två trådbusslinjer som betjänade Årsta.
Den andra linjen var 91.

mvh K R

Svempa

 ??? Glida fram utan tråd????
Hur driver ni den ?

Björn Forslund

Det hänger en släpkärra med en förbränningsmotordriven generator efter!

AGR

Linje 39 var resarverat för att göra om linje 59 till trådbuss. Jag har för mig att Solna inte ville ha trådbussledningar i sin stad, och då föll iden med linje 39.
Mvh AGR

Peter Rost

Trevligt! Vore kul att se en F3 efter 79:ans sträckning ut till Björkhagen.  ;)

/Peter

Mr H

39 skulle kanske kunna funka som en skyltning på 79:an som trådbuss men kanske allra helst 99 förstås!

Mr H

Robban

Mötte den mellan Trångsund och Skogås för någon dag sen tidigt på morgonen när jag satt på moppen på väg till jobbet, ingen annan trafik syntes till och över ett krön i morgondimman dyker denna buss upp i motsatt färdriktning,  :o
Under några ögonblick så var det som om man hade färdats en fasligt massa år tillbaka i tiden.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.