Kårsta Buss & Taxi AB i KK

Startat av Muk, 04 juni 2007, 13:23:01 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Muk

Kårsta Buss & Taxi AB har gått i konkurs 20070529. De verkar inte ha haft någon verksamhet sedan 2003/04 och postadressen finns numera i Latikberg.  ???

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

#2
Nej, någon verksamhet har jag inte märkt av sedan 2003-04.
Nu hittar jag tyvärr inte bilden, och därmed inte heller datumet då jag sista gången såg en buss med Kårsta-text på sidan. Bussen var iaf VanHoolen PRJ935 vilken stod uppställd till salu på Fridströms i Rimbo 2003 eller 2004.
Utöver denna har jag bara sett den gamla H6:an(?) som hamnade på Hölö för över ett år sedan, och som Kvarne demonterade skyltskåpet på, för att montera detta i sin H22:a. Reprisbild på H6:an Kvarne?  :)

Mycket tråkigt att ännu en liten SL-operatör och skolbussutövare försvunnit!  :(

http://bors.www.dn.se/dn/site/uc/ucsearch.page?magic=(cc%20(uc%20(currenttab%20konk)%20(detailid%2018078)))

Kvarne

Citat från: Verspieder skrivet 05 juni 2007, 20:46:26 PM
Nej, någon verksamhet har jag inte märkt av sedan 2003-04.
Nu hittar jag tyvärr inte bilden, och därmed inte heller datumet då jag sista gången såg en buss med Kårsta-text på sidan. Bussen var iaf VanHoolen PRJ935 vilken stod uppställd till salu på Fridströms i Rimbo 2003 eller 2004.
Utöver denna har jag bara sett den gamla H6:an(?) som hamnade på Hölö för över ett år sedan, och som Kvarne demonterade skyltskåpet på, för att montera detta i sin H22:a. Reprisbild på H6:an Kvarne?  :)

Mycket tråkigt att ännu en liten SL-operatör och skolbussutövare försvunnit!  :(

http://bors.www.dn.se/dn/site/uc/ucsearch.page?magic=(cc%20(uc%20(currenttab%20konk)%20(detailid%2018078)))

Får leta vid tillfälle....
Väldigt tråkigt...Kommer du ihåg att vi mötte H6an en gång när du körde i Roslagen och jag var med...? ::)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Fridströms fick ett tag ta över en skoltur kring 03-04 från skolan i Karby (Brottby) längs gamla E18 (idag väg 268) norrut i 5 km, därefter höger ut på vägen mot Sättra och Riala men turen gick bara fram till Ekskogen och stannande innan kommungränsen mellan Vallentuna och Norrtälje. Fridströms körde den bara en kortare tid. Kanske hjälpte man Kårsta Buss? Jag körde den aldrig, då detta var innan jag lärt mig alla småvägar, men jag minns att denna skoltur kallades "Gula linjen" och att denna gula linje var just linjen Kårsta Buss körde med H6:an då jag och Kvarne mötte den utanför macken i Brottby.

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 06 juni 2007, 10:30:41 AM
Får leta vid tillfälle....
Väldigt tråkigt...Kommer du ihåg att vi mötte H6an en gång när du körde i Roslagen och jag var med...? ::)

Jo, det minns jag. Fick då någon bra "mötesbild" vid detta tillfälle?

Kvarne

Citat från: Verspieder skrivet 06 juni 2007, 15:40:01 PM
Jo, det minns jag. Fick då någon bra "mötesbild" vid detta tillfälle?

Har du något hum om vilket datum det kan ha varit? Något minne av ifall jag tog någon bild?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep