Huvudmeny

Dagens rumpa

Startat av Mikael Ringmarck, 27 december 2010, 20:22:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck


Tagen vid Erikssund i Sigtuna. Nu får ni gissa vad bussen gjorde där ;)

SimonB

Först och främst: Snygg bild! :)

Vad gäller den där dekalen, så undrar jag lite över varför den sitter där. Finns det någon buss över huvud taget (undantaget DABs små stadsbussar) som inte har ett utåtsvängande bakparti? ;)

a32

Du har väl inte börjat på ridskola MR?

/a32  ;)

Alex Ljusteröbon

Ny post buss kanske ;D
Abonerig?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Camilla

Citat från: SimonB skrivet 27 december 2010, 20:32:46 PM
Först och främst: Snygg bild! :)

Vad gäller den där dekalen, så undrar jag lite över varför den sitter där. Finns det någon buss över huvud taget (undantaget DABs små stadsbussar) som inte har ett utåtsvängande bakparti? ;)


Nästan alla bussar i SL land har den dekalen i bak

Bussmicke

Men titta så fina vägar, tänk att det finns sånt i Stockholmsområdet.
Närmare stan saltas set ju i tid och otid. Så fort en snöflinga kommer saltas det.
Här i Västerås sköts vägararna med klass, här sandas vägarna efter plogning eller bara plogas.
Här slipper vi slask...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

SimonB

Citat från: Camilla skrivet 27 december 2010, 22:46:19 PM

Nästan alla bussar i SL land har den dekalen i bak

Jag kunde sagt något elakt om nollåttor där, men jag avstår. ;)

Gabi94

Dom har nog en etanolpump i Bromma, kanske nåt med pendeltåget ogöra, kanske abonerad, inte testa en ny linje, eller kanske att Arriva ville låna den.

Camilla

Citat från: Bussmicke skrivet 27 december 2010, 23:00:32 PM
Men titta så fina vägar, tänk att det finns sånt i Stockholmsområdet.
Närmare stan saltas set ju i tid och otid. Så fort en snöflinga kommer saltas det.
Här i Västerås sköts vägararna med klass, här sandas vägarna efter plogning eller bara plogas.
Här slipper vi slask...


Man salter ju inte mer än i onödan just nu för vägsaltet börjar bli en bristvara i denna bistra vinter.
Många väger ser ut som den på bilden även på värmdö där man vanligtvis vräker ut salt direkt det kommer lite snö

Staffan Sävenfjord

Citat från: Camilla skrivet 28 december 2010, 00:14:34 AM

Man salter ju inte mer än i onödan just nu för vägsaltet börjar bli en bristvara i denna bistra vinter.
Många väger ser ut som den på bilden även på värmdö där man vanligtvis vräker ut salt direkt det kommer lite snö

När det är kallare än cirka 7 minusgrader hjälper inte saltet mot halkan. Eftersom vi har haft en sådan lång köldperiod nu där temperaturen så gott som aldrig gått över detta så börjar vägarna alltmer att anta detta utseende. Och visst är det skönt att kunna köra bilen några mil utan att den blir alldeles nedstänkt av saltmodd.

Mycket fin bild och den lär bli unik eftersom den visar just en osaltad väg i SL-området. Lite mildare vintrar (sådana som vi brukar ha) lär sådana bli svårare att hitta.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

myomysan

den är väl ute o letar efter sandkorn.... om någon hittar dem så lägg en liten hög i t-korset där vägen tar slut,,,
jo, bilden var fin,,, ingen ide att lägga ut en bild på sin egen bak från samma plats,,, vill inte bli tvåa =)
god fortsättning

Mikael Ringmarck

Citat från: myomysan skrivet 28 december 2010, 11:38:54 AM
den är väl ute o letar efter sandkorn.... om någon hittar dem så lägg en liten hög i t-korset där vägen tar slut,,,
jo, bilden var fin,,, ingen ide att lägga ut en bild på sin egen bak från samma plats,,, vill inte bli tvåa =)
god fortsättning

Haha  :D Ja lite sand hade inte skadat framme vid stopplikten, det var ganska halt där.

Eftersom rätt svar inte har listats ut så avslöjar jag att vi hade en del av YKB-utbildningen igår. Vi var tre chaufförer i varsin buss som körde en slinga på 10 mil.
Vagnarna var 7191, 7197 och 7203.



Gott slut och gott nytt år allesammans!

Ersa

Men ni kunde ju ha skyltat nåt roligare. Firmanamnet, Utbildning eller varför inte Linjemätning? ;)

robbanswe

Fina bilder, Fina bussar, Fint klistrade dekaler.. 8)

JDS

Citat från: Mrbuss skrivet 28 december 2010, 14:46:24 PMEftersom rätt svar inte har listats ut så avslöjar jag att vi hade en del av YKB-utbildningen igår.

Hoppas att ni senare får lära er att det är högertrafik i Sverige, och att uppställning ska ske på vägens högra sida.    ;D