Huvudmeny

Malmköping

Startat av Ashnton, 29 juni 2021, 21:04:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ashnton

12/6 var jag i Malmköping och tog några bussbilder som jag nu kommer att visa.

Vi börjar med Nobina 4015 som precis lämnat hållplats Tullgatan och nu fortsätter sin resa mot Eskilstuna.


Elbussen Nobina 3962 var på plats under dagen och körde rundturer i Malmköping för besökare vid spårvägen.


En stund senare hade det börjat regna men det stoppade inte Nobina 3962 från att köra en sväng upp till busstationen vilket inte var en del av rundturen.


Uppe vid busstationen hade Nobina 3998 hunnit anlända från Flen och hade nu paus i ett tiotal minuter innan det var dags att återvända.


Nobina 4005 ankom från Eskilstuna och fortsatte nu sin färd mot Nyköping.


Och slutligen anlände Nobina 4016 som jag tog till Eskilstuna.


All fotomässig konstruktiv kritik mottas med glädje och med det sagt tackar jag för mig för denna gången.
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

Bussmicke

Malmköping är verkligen inget det visas ofta ifrån
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Mycket trevligt bildsvep.
Kördes denna rundtur istället för en museibuss?
Olika färger på inv numren på bussarna :P/Ulf

Taunusch

Mkt trevligt! Sörmland är alltid trevligt att se bilder från.

Ashnton

Tack för de vänliga orden. Tyvärr visas inte bilder från Sörmland så ofta här, ganska synd när det finns så fina bussar där.

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 juni 2021, 23:09:25 PM
Kördes denna rundtur istället för en museibuss?
Ja det gjorde den. Man firade att elektronisk kollektivtrafik nu hade funnits i Sverige i 120 år och körde då med en modern elbuss för att visa på utvecklingen.

Mvh Anton
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

zjbus

Rundtur i Malmköping hade gjort sej betydligt bättre i någon av de där bevarade museibussarna än i 4 moderna dieselbussar och 1 elbuss.
YKZ 40P   Diesel 2018
EAZ 75W   Diesel 2020
MUD 92M   El 2019
PWE 05A   Diesel 2019
FWX 47T   Diesel 2018
Källa: Transportstyrelsen

Buzzlover

Fast "rundturen" kördes enligt reportaget endast av den eldrivna MUD 92M (Nobina 3962).
Dom dieseldrivna du pratar om gick på vanliga planerade avgångar.
Jag kanske tolkar det du skrivit fel, men det ser ut som om du menar att även dom dieseldrivna gick på "rundturen"

Väldigt trevliga bilder och jag håller med alla andra här, roligt när de kommer reportage från städer som ofta inte syns här på forumet!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

zjbus

För någon oinsatt så går det inte se skillnad på om det är diesel eller el, vidhåller att ett fordon från museet hade passat in i de trevliga Malmköpings miljöerna till skillnad mot de moderna plastlådorna.

Walter

Ja håller med om fokus hade varit att visa på kollektivtrafiken i allmänhet. Men nu var det just den elektriska som var fokus och vad passar då bättre än en elbuss.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Fokus var att elektronisk kollektivtrafik nu hade funnits i Sverige i 120 år och då passar dessa fina fordon väldigt bra i sammanhanget:  https://www.facebook.com/MuseisparvagenMalmkoping/videos/217676203523188/
De moderna eldrivna plastlådorna kan numera ses lite överallt i vardagstrafiken, de väcker ingen uppmärksamhet.

Ted Selander

Nu firades 120 år av elektrisk kollektivtrafik. Det dröjde rätt länge innan elektroniken gjorde sitt intåg.

zjbus

120 år med elektrisk kollektivtrafik handlar det om.

Carl Eric

Citat från: Ashnton skrivet 29 juni 2021, 21:04:14 PM
Nobina 4005 ankom från Eskilstuna och fortsatte nu sin färd mot Nyköping.


All fotomässig konstruktiv kritik mottas med glädje och med det sagt tackar jag för mig för denna gången.

Jag tyckte att bilderna var väldigt snygga! Denna var min favorit, härligt liv i den bilden!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!