Lånebussar hos Knivsta Buss..

Startat av Bussmicke, 22 juni 2007, 00:59:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

..som enl. uppgift rullar till någon gång nästa vecka då två bussar skall levereras.

Fototips alltså.
Reseförslag: Pendeltåg från Stockholm C 09:50 till Märsta, buss 570 till Sigtuna busstn, foto och resa med UL 883 kl. 11:38 till Vassunda för byte till 881 mot Knivsta för att där få den andra vagnen som rullar på 882 på bild och som anländer strax efter eller samtidigt. Bussen på 882 kör vidare från Knivsta för att återkomma 12:27. Sedan har den paus till 13:15 då den kör ett varv på 808.
Under tiden bussen har paus kan man lämpligen knálla in på Grekens Taverna & Bar och äta lunch.
Sedan rullar den 14:40 (tror jag det var) på 882 till Uppsala dit den anländer 15:25.
Åter till Knivsta kör den 15:30.

Den som rullar på 883 är fd. Connex 4000.









Linje 882..






Fler bilder på hemsidan, Övriga Sigtuna och Uppsalabilder kommer på hemsidan senare.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Trevligt bildsvep! f.d. Connex 4000 var tidigare stationerad i Kallhäll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Muk

Mycket trevliga bilder! Gäller även bilderna på hemsidan. Som gammal Knivstabo är det kul att se bilder från dessa omgivningar.  :)

Bussmicke

Kul att höra, ny resa lär ske framöver då nya bussarna kommit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik

När jag ser denna Mercedes för den mina tankar till Solaris Urbino12 designmässigt...  :)

Mvh Fredrik

Magnus

Vad är det för bussar som ska levereras?