Arriva 6803 i storstan...

Startat av virtual1, 11 september 2020, 08:15:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nu kom den på bild den rackaren vid Danderyds sjukhus i går!


Ulf Berlin

Snygg kaross :)
(Dock förvånansvärt att man inte kan ta bort texten i dest skylten :P)/Ulf

Lars-Håkan_E

Antagligen är styrenheten till skyltarna urtagen, det man kan göra då är att helt enkelt dra ur kablaget till strömförsörjning av skyltarna.

Buss_Lund

Citat från: virtual1 skrivet 11 september 2020, 08:15:05 AM
Nu kom den på bild den rackaren vid Danderyds sjukhus i går!


Ska de måla om till sl röd färgen?

Walter

Två dörrars buss som just nu bara får gå på ersättningstrafiken, så mitt tips är nej. I så fall behövs installation av tredje dörr.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Samtidigt har ju inte Arriva något område där den skulle passa särskilt bra utöver SL-land heller, så om de inte säljer den så kan jag tänka mig att man kanske gör som med de f.d. Scaniorna i 622X-serien som bara hade två dörrar att man målar om den, men behåller den som standby för just ersättningar.

homer

skulle väl fungera bra på Ljusterö eller nånstans på Ekerö utan ombyggnad, men visst, med 3:e dörr blir de ju mer flexibelt

Buzzlover

Citat från: virtual1 skrivet 11 september 2020, 14:03:13 PM
Samtidigt har ju inte Arriva något område där den skulle passa särskilt bra utöver SL-land heller, så om de inte säljer den så kan jag tänka mig att man kanske gör som med de f.d. Scaniorna i 622X-serien som bara hade två dörrar att man målar om den, men behåller den som standby för just ersättningar.
Det intressanta var väl att 622x under ett tag flitigt kunde synas på vanliga 6xx linjer vilket fått mig att fundera på hur det gick till utan att bryta mot avtalet.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Igår var det mon tur. 6276 såg jag inte

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Haha,undrar hur många resande som tror att"SL"gör en kampanj för resor till Halland 2021 :D/Ulf

Ersa

Snarare skapar sån där felaktig skyltning mest irritation och misstro längs med linjesträckningen, och leder till att folks omdöme för Arriva och SL ständigt dyker, då detta anses som oseriöst. Tråkigt.

Buzzlover

Just ersättningen har folk gett upp på för länge sedan så någon oro för gott omdöme för ersättningstrafiken behöver man inte ha ;D
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredrik Gelin

#12
Citat från: Bussmicke skrivet 16 september 2020, 23:23:01 PM
Igår var det mon tur. 6276 såg jag inte
...
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Jag fångade en av ersättningsbussarna, tror faktiskt att det var 6276, lite utanför allfarvägarna åtminstone för ersättningstrafiken då bilden är tagen vid vändslingan vid Rosengården i Vallentuna där föraren dock gjorde en trepunktsvändning istället för att använda den då tomma vändslingan av någon anledning.
Jag blev överraskad när jag var ute med hunden och hann bara nätt och jämnt få upp mobilen för att ta en bild, därav den dåliga skärpan.


Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

buskörare

#13
Majoriteten av förarna som kör ersättningstrafiken är bara utbildade på just den. Inte på ordinarie linjer. Så den föraren hade nog inte med i tankarna att det går att vända runt. Har man kört fel och blir stressad, så kan man missa en del.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Svenn Erik Nielsen

Hej alla

Är det 6276-78, 6680-83 og 6704-05 som körer for Roslags banen?

Svenn Erik