Klart. Nobina ny entreprenör i Söderort, Huddinge-Botkyrka-Nacka-Värmdö

Startat av homer, 07 september 2023, 21:59:40 PM

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.


homer

Citat från: homer skrivet 10 mars 2024, 17:25:12 PMDet har nu kommit lite mer fordonsinformation som rör begagnade fordon.

SSV får 24 begagnade normalvagnar, oklart fabrikat och oklart vilken depå (oklart för mig)

Björknäs får 30 begagnade Scania ledvagnar från Södertörn, oklart vilken modell, men rimligtvis Citywide.

Gubbängen blir av med samtliga gasbussar, ett antal blir kvar i trafik och flyttas till Charlottendal som totalt får 80 begagnade MAN gasled från Keolis

12 meters vagnar är Solaris som kommer från Norge och placering blir troligen Eriksberg

Bussmicke

Yessssssssss, trevligt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Wow! Solaris som kan rulla förbi ens dörr om ett tag då, hade jag aldrig gissat!

Bussmicke

Hoppas att de inte gnälls bort som för 14 år sedan....

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Citat från: homer skrivet 24 mars 2024, 10:35:52 AM12 meters vagnar är Solaris som kommer från Norge och placering blir troligen Eriksberg

Vilka 12 meters Solaris har Nobina i Norge? Är det av den nya eller gamla generationen?


virtual1

Bara att sätta en vit rand på dem sen då så är de redan färdiglackade också  ;D

Samuel KVR

Ja kan tänka mig att några blir begagnade men det låter tillfälligt pga dom ska senare köpa ytterligare omkring 100st el-bussar av nån tillverkare som ännu är oklart.

virtual1

Jo, det är säkert tillfälligt,  norska bussarna är från 2017...