Två SJ-färgade Scania CR112 hos Swebus

Startat av Mikael T Nilsson, 26 maj 2007, 14:02:28 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson




Mitt första inlägg här på nya Bussnack får bli två Scania CR112:or hos Swebus. Först en vagn ur första generationens CR112:or hos SJ-Buss, vagn 1788, fotograferad i Uppsala 1990 och bussen precis hade märkts upp med Swebus-dekaler. 1788 var vid fototillfället stationerad i Tierp.
Swebus Uppland hade även följande CR112:or i 17-serien 1784-87, 89-91.



En CR112 som var stationerad i Skåne. Några CR112:or i Helsingborg lacerades senare om till Malmöhus-lila. Har för mig att bl a 2204(?) var lila.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Som vanligt underbara bilder från din sida!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Instämmer i att det var trevliga bilder!
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Kvarne

Mums!

Trevligt as usual med gamla hederliga Scanior från 80-90talet....Tackar Norrortsmicke!  ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Mikael T Nilsson

Kul att bilderna ujppskattades! Det blir fler bilder på SJ-bussar och f.d. SJ-bussar framöver.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 27 maj 2007, 08:40:11 AM
Kul att bilderna ujppskattades! Det blir fler bilder på SJ-bussar och f.d. SJ-bussar framöver.

Perfekt! Allt statligt orange och gult från tiden innan 1990 mottages tacksamt.  :)