Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

 Här kommer en "mordern" kyrka. St Andreas kyrkan på Fridhemsplan i Malmö. Den är byggd 1959.



/Rickardo

Peter Sandström

Trevlig tråd måste jag säga! Kyrkor intresserar mig mycket, är fascinerad av dem som byggnader.
Visar kyrkan som gett namn åt Kiruna församling, iaf står det så i mitt pass :)

Peter Sandström

När jag likväl är i farten kan jag ju visa min dop kyrka också :)

Peter Sandström

Tar väl en till kyrka då jag ändå är i gång, en mycket vacker träkyrka som tyvärr bilden inte ger rättvisa åt, det regnade vid fototillfället så jag stod under ett paraply :(

Stefan Lindberg

#110
Arvidsjaur var verkligen en imponerande träbyggnad.
Jag drar mig dock söderut och till västkusten där vi hittar Ödsmåls Kyrka.


Mr G


Mitt jungfruinlägg i nya Buss Snack kommer här.  En sällsynt trist kyrkobyggnad i form av S:t Tomas kyrka i Vällingby.
吉先生

Stefan Lindberg

#112
Trevligt att ditt första inlägg blev i Kyrktråden  :)
Jag reser raskt vidare till Halland och besöker Värö Kyrka.


Mr G


Första inlägget funkade ju bra ser det ut som. Då är det bara att köra på. Jag går vidare med en annan Stockhlomskyrka. Denna gången med det ståtliga namnet S:t Görans kyrka.
吉先生

Mr G


Trevligt ställe det här. Tack för välkomsthälsningen, Stefan! En annan modern förortskyrka kommer här i form av Skärholmens kyrka.
吉先生

Mr G


Hade Bussmicke haft den rätta läran hade han stått på kyrkbacken här nu i väntan på högmässan. Botkyrka kyrka är ruskigt gammal har jag förstått.
吉先生

Mr G


Min egen dop- och konfirmationskyrka kan jag förstås inte undanhålla församlingen. Brännkyrka kyrka, SS linje 64-65-66 vid dopet. SL linje 144 vid konfirmationen.
吉先生

Hans Fredriksson

Citatdet var här som biskop Dick Helander skrev sin anonyma brev

Hur var det med det? Blev inte Helander friad från en del åtalspunkter i Högsta domstolen och DNAprov har senare visat att inte var han som slickade kuverten.

Peter Sandström

GA kyrkan i Sundsvall fotad från Norra Berget.

Mr G



Mariefreds kyrka en höstdag. Såg inte till nåt ÖSLJ-tåg den där söndagen, och det var inte heller anledningen till mitt besök i den lilla staden. Jag var förstås där för att besöka Gripsholms slott.
吉先生