Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

#1665
Här kommer en ganska suddig bild på Ed:s kyrka nära Liljedal.



och några bilder på Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirsche i Berlin









en bild på tornet från den gamla kyrkan också



och slutligen en kyrka i Danmark som jag inte vet namnet på  :-[

Särskrivning är en dödssynd!

JAB


Bussmicke

ÄNTLIGEN, har jag lyckats fotografera en kyrka som inte visats ännu.
Verkar nästan omöjligt att hitta något ovisat verkar det som..







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JAB

Du nu Bussmicke lagt beslag på "mina" Enköpingskyrkor ;D, får jag väl rikta in mig på Lekebergs kommun i stället då.
Knista kyrka tillhörandes Strängnäs stift.



olyckligtvis har jag inga bilder inifrån kyrkan som har intressanta valvmålningar från första delen av 1600-talet.


JAB

#1670
Kumla kyrka i Västerås stift, får bli dagens "bonuskyrka".


Stefan Lindberg

Jag fortsätter med Ale kommun och bjuder på Starrkärrs Begravningskapell


Graffeldt

Citat från: JAB skrivet 17 februari 2009, 17:45:46 PM
Kumla kyrka i Strängnäs stift, får bli dagens "bonuskyrka".



Hmmm...
Ser inte alls ut som Kumla kyrka i Närke (Strängnäs stift), däremot misstänkt lik Kumla kyrka i Västmanland (Västerås stift).... ::)

JAB

Citat från: Graffeldt skrivet 18 februari 2009, 12:02:22 PM
Hmmm...
Ser inte alls ut som Kumla kyrka i Närke (Strängnäs stift), däremot misstänkt lik Kumla kyrka i Västmanland (Västerås stift).... ::)

Hoppsan, visst är det så  :-[ ändrat i originalinlägget....

Simon Bertilsson

Bussmicke:
Lämna Svealand så blir det snarare svårt att hitta kyrkor som finns med i tråden. :)

JAB

#1675
Munktorps kyrka eller kanske Davidskyrkan och Stora kyrkan i Munktorp, då de är ihopbyggda.
Västerås stift.

JAB

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 februari 2009, 18:51:45 PM
Bussmicke:
Lämna Svealand så blir det snarare svårt att hitta kyrkor som finns med i tråden. :)

Jag är nästan säker på att ingen har visat Ulrika kyrka på forumet, och Micke har nästan säkert också någon bild att visa på kyrkan ?!

JAB

Under tiden kan jag ju visa Rinkaby kyrka i Glanshammars församling, Strängnäs stift.


yngrot

Oj nu har jag kollat igen här.... var inte meningen men en kväll för ca 2 veckor sen så började jag titta och tog några sidor då och då.. Imponerande.!!  Och när man tänker på allt jobb för att bygga kyrkor så blir man än mer imponerad. Det fanns ju inte mycket till hjälpmedel när de flesta byggdes... tyvärr är ju många moderna kyrkbyggen inte så vackra... De gamla med sina fina målningar är verkligen trevliga. Tack till er som fotat..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

JAB

Nor kyrka eller Nors kyrka, i Karlstads stift.