Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

JAB

Denna vackra kyrka är tidigare visad, men i en annan vinkel märks det knappast ?

Österlövsta kyrka i norduppland.



Hoppsan, inlägg 1111 i denna tråd

IngemarJ

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 augusti 2008, 18:54:58 PM
Så har vi då kommit över 20 000 visningar i den här tråden. Det firas med att visa bilder från Skalholt, ett gammalt isländskt biskopssäte.






Hej Staffan!

Det var trevliga bilder från Islands gamla södra biskopssäte. Det absolut märkligaste med den kyrkan är flyktgången under mark för biskopen om och när kyrkan blev attackerad.
Du råkar inte händelsevis även ha besökt Holar, det gamla norra granne med Akureyri men med total avsaknad av offentlig trafik?

Hälsar

Ingemar

Wolfie

Tänkte att jag kanske skulle visa lite kyrkobilder jag tog i juli när jag var på Bornholm.



Østerlars rundkyrka


Altaret i den


Dess klocktorn



Kyrkan på Christiansø (Här har man bara gudstjänst varannan vecka, då man delar präst med en annan kyrka).


Och till sist Aakirke.

Kent Skoog


Taunusch

En tripp till Bergslagen!

Skinnskattebergs kyrka från 1863....



Ljusnarsbergs kyrka, utsedd till Sveriges vackraste kyrka 2005!


Kent Skoog


Mikael Lövgren

Här kommer en bild på den vita kyrkan
sac re ceur..(eller hur det nu stavas..)
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...



Peter Sandström

På väg ner från rallarkyrkogården fick jag syn på ett kors, och min nyfikenhet drog mig dit, och detta är vad jag fann.


Kent Skoog

Citat från: Peter Sandström skrivet 16 augusti 2008, 21:25:31 PM

Häftiga bilder. Såg du Svarta Björns grav, om det nu finns någon gravsten efter henne?

Peter Sandström

Ett kors med namnet Anna Norge finns det, med samma dödsdatum som står angivet på minnesstenen utanför kyrkogården.


Kent Skoog


Kent Skoog


Simon Bertilsson

Den här tråden är riktigt intressant. Fantastiskt att den vuxit till dessa proportioner!
S:t Botvid kyrka och biskopssätet i Skalholt var ju fräcka. Betongkyrkor från 90-talets andra hälft är fascinerande! :)