SL historia från 1990-talet 19

Startat av Bussmicke, 29 december 2007, 21:57:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Känns inte så längesedan, men så gott som alla bussar du visat i din SL-historia är ju borta nu...
Fantastiskt tidsdokument, keep them coming!
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Kvarne

U  N  D  E  R  B  A  R  T  !  !  !

Riktigt fina bilder! Hinner du nå upp i 20 innan 2007 är slut...?  ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Jodå, beror på hur länge herrn håller sig vaken i kväll...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Mycket trevligt. Har aldrig sett en H11 på en 400-linje, men uppenbarligen fick morgontidiga Nackabor åka ståndsmässigt ibland på 90-talet.

Karsten

Citat från: Cero skrivet 29 december 2007, 22:24:56 PM
Mycket trevligt. Har aldrig sett en H11 på en 400-linje, men uppenbarligen fick morgontidiga Nackabor åka ståndsmässigt ibland på 90-talet.


Det varierade lite från år till år, men större delen av 90-talet körde Söderhallen tre ledvagnsomlopp på 416 och 417 med de tre mercorna 4037-4039. Ersattes av H11 vid brist på tyskar. Rena kortvagnsomlopp förekom också, främst på 409-411 och oftast med H11. Söderort var också ute på 400-linjer på morgnarna, 410 och 442 har jag för mig, oftast då med H10.

Bussmicke

Får väl gratulera så här Långt i efterskott  :). Tyvärr hade jag inte tid att vänta till bussen skulle köra fram.
Hade då tyvärr de sämsta tiderna man kan ha; Dagtidsjobb.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cero

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 00:51:52 AM
Trevligt värre, kanske inte bussen ifråga utan att den råkar vara fotad på min 30 årsdag.

//Lars

Det var inte så att en av födelsedagspresenterna var att framföra denna skönhet på 416 denna morgon då? :)

Walter

Var dörrställningen så här?

H10 1-1-1
H11 2-1-1
H12 2-2-1
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 11:24:00 AM
Nej H10 o H12 var lika
H13 hade 2-2-1

Vad var skillnaden mellan H10 och H12 då?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ivo

Citat från: Karsten skrivet 30 december 2007, 00:50:51 AM
Det varierade lite från år till år, men större delen av 90-talet körde Söderhallen tre ledvagnsomlopp på 416 och 417 med de tre mercorna 4037-4039. Ersattes av H11 vid brist på tyskar. Rena kortvagnsomlopp förekom också, främst på 409-411 och oftast med H11. Söderort var också ute på 400-linjer på morgnarna, 410 och 442 har jag för mig, oftast då med H10.

8)  4037-4039 är årmodell 1994 om jag inte minns fel. Användes som provvagnar på linje 47 i början. Tror ej att Söderhallen körde de se mycket i produktionsutbytet under 1990 talet. Sedan var de uppställda något år. Björknäs fick de en tid där blev de rödlackade. Det var fina vagnar att köra i Nacka. Jag föredrog att köra de på Nacka linjer perfekta för 50 - väg. Hög passagerar kapacitet. Hade en fast avgång på linje 414 bussen var packad fram till rutan, vid ankommst i Slussen öppnade alla dörrar och bussen var tom på ett ögonblick det gick inte lika snabbt med en Volvo H 22 att tömma vid Slussen. Så när bussmicke fotade H 11 1992 då fanns ej 4037-4039.    ;D
Ivo

Karsten

Okej, jag kanske tog i lite grann där. Men åtminstone två tidtabellsperioder gick 4037-4039 på 416/417 på morgnarna, då stationerade i Söderhallen.

Möllers

snygga bussar minns knappt det året kommer den del 21 innan året år slut bussmicke  ::)

Walter

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 december 2007, 11:40:41 AM
CR resp CN 112

Trodde jag kunne svära att jag sett bilder på CR112 med dörr 2-2-1 men minnet spelar väl en ett spratt!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!