Okända Stockholmsbilder

Startat av Fredrik Gelin, 14 maj 2011, 17:26:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Här kommer ett antal bilder jag fått av Niclas här på forumet, så jag har tyvärr ingen aning om när de är tagna eller av vem.
Jag menar inte att "sno" bilder av någon, så om det är någon som vet med sig att de tagit bilderna ber jag om ursäkt för att jag visar dem utan vederbörandes tillstånd.
Dock tyckte jag att bilderna kunde vara av visst intresse för forumets deltagare så jag valde att visa dem i alla fall...


H2 5706 vid vad som ser ut att vara backkrönet före vändslingan vid Reimersholme.


H17 6847 på en 46:a vid Slussen.


H2 6474 på en 41:a vid Frihamnen där 1:an idag vänder.


H18E 5037 på en 66:a mot Tegnérlunden, gissningsvis är bilden tagen på söder mellan hållplatserna Kilppgatan och Renstiernas Gata, men jag är alls inte säker då min geografi på söder inte är den bästa...

Hoppas bilderna kan vara till glädje och att jag inte upprör någon fotograf alltför mycket...
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Tack för trevliga bilder. Härlig snöbild på 41:ans buss!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Leyland

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 14 maj 2011, 17:26:07 PM


H18E 5037 på en 66:a mot Tegnérlunden, gissningsvis är bilden tagen på söder mellan hållplatserna Kilppgatan och Renstiernas Gata, men jag är alls inte säker då min geografi på söder inte är den bästa...



Visst är 5037 på väg att just svänga vänster ned på Varvsgatan, d v s fotografen står med ryggen mot Högalidskyrkan.

Fredrik Gelin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 maj 2011, 20:49:53 PM
Tack för trevliga bilder. Härlig snöbild på 41:ans buss!
Tack, ja det verkar som sagt vara en del snö, så det är inte bara den gångna vintern som snösvängen inte riktigt hunnit med ser det ut som. ;)
Citat från: Leyland skrivet 15 maj 2011, 10:47:38 AM
Visst är 5037 på väg att just svänga vänster ned på Varvsgatan, d v s fotografen står med ryggen mot Högalidskyrkan.
Tack för kompletteringen!
//Fredrik

Niclas Wennerlid

Ser man på, de där bilderna hade jag glömt bort. Jag hittade de där bilderna på jobbet vid någon utrensning, bra att de kom till användning.

Inte så vanligt med bilder på en MaxCi i Stockholm som har "kjolen" kvar i fronten.

Mycket trevlig iniativ Fredrik!

// Niclas

Buzz

Slussen... Snö... Minnen...
Tack för uppladdningen!