Några till KOJAPO-märkta bilar

Startat av Greger Larsson, 14 februari 2017, 20:45:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


WalleW

Nu Du, Greger...blev jag jätteglad  :D :D :D !

Volvo NB88:an BSO 487 var min! De enda bilderna jag har sett på den sedan 1984!
Tidpunkten är i dryga mitten av september 1977 då jag hade ägt den i ca två veckor.
I slutet av september lackade jag även grillen i samma gråa färg som chassiet och hjulen.
Då blev den riktigt snygg  8)...
Jag hade höglämmar till den också, och tillsammans med de två avbildade Scania-Vabis 76:orna
körde jag många jordlass från Riksten...

Jättestort TACK !

/   M v h   Walle

Citat från: Greger Larsson skrivet 14 februari 2017, 20:45:09 PM








Greger Larsson

Citat från: WalleW skrivet 14 februari 2017, 22:32:56 PM
---

Volvo NB88:an BSO 487 var min! De enda bilderna jag har sett på den sedan 1984!
Tidpunkten är i dryga mitten av september 1977 då jag hade ägt den i ca två veckor.
I slutet av september lackade jag även grillen i samma gråa färg som chassiet och hjulen.
Då blev den riktigt snygg  8)...
Jag hade höglämmar till den också, och tillsammans med de två avbildade Scania-Vabis 76:orna
körde jag många jordlass från Riksten...

Jättestort TACK !

/   M v h   Walle

Kul att höra, Walle. Misstänkte att det var din bil då du beskrev NB88:an i förra tråden.
Scanian EZD927 finns f ö kvar i registret med ett ägarbyte 2015(men avställd sedan 1984), övriga verkar ha skattat åt förgängelsen.

WalleW

Citat från: Greger Larsson skrivet 15 februari 2017, 18:50:15 PM
Kul att höra, Walle. Misstänkte att det var din bil då du beskrev NB88:an i förra tråden.
Scanian EZD927 finns f ö kvar i registret med ett ägarbyte 2015(men avställd sedan 1984), övriga verkar ha skattat åt förgängelsen.
Trevligt ! Jag har mejlat en fråga till Dig via forumets mejl-service...

Roligt att EZD 927 är "vid liv" än. På min tid var det en kille som kallades Larsa som körde den.
Den andra 76:an vet jag inget om, möjligen var den Snillets eller Slangens...

Volvon sålde jag i mars -78 till en björnstark värmlänning vid namn Axel Ekman innan jag skaffade
min ScV L56:a med kran. Ekman höll nästan på att ruska sönder Volvon för hand innan vi gjorde affär, men den höll ihop tills han
ganska fort körde slut på den, så vitt jag vet bl a vid bygget av Huddinge sjukhus.

/   M v h   Walle