Vad missar man om man inte är med på Facebook?

Startat av Gunnar D, 16 november 2016, 14:06:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Jag har hittills vägrat Facebook men har förstått att det ibland kan finnas godbitar där ur kollektivtrafiksynpunkt.
Men mer exakt vad?

Undrar
Gunnar

Taunusch


Gunnar D

Tack, det behöver ju faktiskt inte vara svårare än så! Men kan man vara
passiv medlem?

/Gunnar

Mr G

Bland annat kommer du att missa att se publiceringen av vissa av dina dina egna bilder. Folk sparar på sig många av de godbitar du visar t ex här, och visar sen gladeligen på Facebook. Samma har hänt mig själv några gånger, och när jag har sett det brukar jag påtala att det enligt Facebooks regler endast är tillåtet att visa bilder som man "äger" själv. De flesta accepterar detta och suddar ut aktuell bild, men det finns de som oförblommat kör vidare.

吉先生

AdmirT

Finns en grupp som jag startat på Facebook som heter "Forum Bussdepån" för ca 4 år sedan. Nu är vi cirka 1300 medlemmar och det finns massvis med godbitar från Sverige och övriga jordklotet! Välkommen och prova på :-)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Gunnar D

Jaha det är så det ligger till! Det ska man förhålla sig till också.
Eller prova på ändå.

/Gunnar

Bussmicke

Citat från: AdmirT skrivet 16 november 2016, 19:19:57 PM
Finns en grupp som jag startat på Facebook som heter "Forum Bussdepån" för ca 4 år sedan. Nu är vi cirka 1300 medlemmar och det finns massvis med godbitar från Sverige och övriga jordklotet! Välkommen och prova på :-)

Trevlig grupp men Alldeles för Mycket mobilbilder av kvaliteten Hellre än bra. Önskar att det gick att rensa bort sånt och höja kvaliteten på bilderna,.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 17 november 2016, 00:46:54 AM


Trevlig grupp men Alldeles för Mycket mobilbilder av kvaliteten Hellre än bra. Önskar att det gick att rensa bort sånt och höja kvaliteten på bilderna,.

Jag vet, försöker filtrera bort det där hur mycket jag bara kan.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Gunnar D

Jag får tacka för alla råd!
Nu har jag varit inne på FB ffg mha en anhörigs konto!
Skall bekanta mig mer och kanske räcker det med att bli en del av den nya "delningsekonomin"!

Tack alla!
Gunnar