Huvudmeny

Bilskroten

Startat av Mr G, 12 november 2016, 22:24:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

 I juni 2015 körde jag bil från Upsala till Stockolm i Minnesota när jag upptäckte en jättelik bilskrot på höger sida av vägen. Jag blev tvungen att stanna till och titta närmare. Och vid lite eftertanke vet jag inte om det kan kallas bilskrot. Det var visserligen fullt av gamla bilar, men de var sorterade i prydlig ordning och väntade inte på att manglas till metallskrot. De väntade istället på sitt andra liv, om man nu kan säga att bilar har ett liv.





























吉先生

HJP

****
Vads säger man? Otroooligt!   :)

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 13 november 2016, 00:30:00 AM
****
Vads säger man? Otroooligt!   :)

Håller helt med!
En hel del mindre vanliga bilmärken...mycket intressant!

/Gunnar


WalleW

Som sagt... Vad säger man..?
Med rätt ögon och intresse är det väl mer att betrakta som en gigantisk skattkammare... :)

/   M v h   Walle

Mr G

Jag kan inte säga det bättre själv - "vad säger man?"

Som sagt körde jag runt lite där i svenskbygderna när jag plötsligt såg alla dessa gamlingar på ett fält längs vägen. Jag stannade förstås till, fast det regnade, och begav mig ut på upptäcktsfärd med bruk av apostlahästarna. Marken såg bra att gå på trots regnet, men snart upptäckte jag, och mina gympadojor, att marken var mjuk som lera och att fötterna sjönk ner rätt mycket i myllan. Så rundturen bland rariteterna blev inte så lång som jag hade tänkt. Jag vill minnas att Karl-Oskar när han kom till Minnesota reagerade på att marken var mjuk och lättarbetad för jordbruk. Kanske samma jord i grunden som han brukade en gång i tiden. Det blev en skotvätt när jag kom till hotellet i Saint Paul.
吉先生

HJP

Citat från: Mr G skrivet 13 november 2016, 17:36:28 PM
Jag kan inte säga det bättre själv - "vad säger man?"

....snart upptäckte jag, och mina gympadojor, att marken var mjuk som lera och att fötterna sjönk ner rätt mycket i myllan.
Det blev en skotvätt när jag kom till hotellet i Saint Paul.
****
Haha! Men lite får man väl offra för den goda saken  :D  ;)

Mikey

Citat från: Mr G skrivet 12 november 2016, 22:24:53 PM


Väldigt fina bilder, sådana här platser är ju väldigt spännande! Hade vädret varit fint hade jag nog kunnat gå runt där inne en lång stund...

När jag såg denna bild fick jag först en smärre chock; Vafalls, en sovjetisk GAZ Chaika i USA!? Inte förrän efter lite utredande har jag kommit fram till att det är någon annan modell som ryssarna antagligen kopierade rakt av. En GAZ som jämförelse. Men vad är den amerikanska modellen på Mr G's bild för något?

WalleW

Citat från: Mikey skrivet 13 november 2016, 20:49:01 PM
Men vad är den amerikanska modellen på Mr G's bild för något?

Det står väl Packard på huven...?

/   M v h   Walle