Tradera: Mössmärke GDG

Startat av Ersa, 23 oktober 2016, 21:49:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


1896

Det finns två snarlika annonser med dessa GDG emblem på tradera, bägge har varit ute länge, där är nackdelen med ett högt utgångspris, man får inte varan såld. Däremot så fanns det ett fint askfat ute tills i Fredags, med en Vanhool Vistadome avbildad i vitt mot svart botten, det var nästan så att jag funderade på att börja röka....

Ersa

Säljaren i fråga är ingen nybörjare, utan har hållit på i många år. 10-15 minst. Säljes en pryl för 250 kr har denne själv säkert fått ge minst 200 kr för den. Bedriver man en affärsverksamhet är det ju knappast tal om att sälja saker med förlust.
Här är det ju dessutom ingen auktion, utan "köp nu" till fast pris. Precis som i en vanlig affär.

1896

Emblemen har legat ute säkert ett år vid det här laget, och som köpare intresserar det mig inte om säljaren går med vinst eller inte, och jag är införstådd i att det är fast pris som gäller i dessa fall, men fakta är ändå att ingen har köpt emblemen till dessa priser, då kanske säljaren måste ta sig en funderare på om priset är det rätta.

BengaB40

Hej! Nästan exakt för 7 år sedan köpte jag min fortfarande relativt användbara dator. Mest kanske för mitt intresse av vykortsamlande. Hade hört talas om Tradera och Ebay m.m. Vid första inloggningen hos Tradera fanns reklamvykort från Tidaholms 2-axliga långtradare utlagd som jag jagat i decennier innan dess på alla möjliga antikvariat. När jag kom in i auktionen var priset en bra bit över 40 riksdaler,men kämpade på tills jag fick det för över 600 ditos. Ett av mina bästa köp i den vägen och fick dessutom kontakt med säljaren som var ordförande i en förening med Tidaholms Bruk som huvudintresse. Fick möjlighet att köpa ett ytterligare antal vykort i serien som donerats av ett dödsbo i trakten. De var också dyra men värda varenda krona när det dessutom visade sig att min morfar varit medlem i denna lokala förening anno dazomal. Finns intresset och själen med, kan ett föremål vara värt hur mycket som helst. För 7 år sedan hade jag nog köpt GDG-märket till priset utan att tveka eftersom en GDG-buss till Gunnarskog från Arvika väckte mitt bussintrese, året var 1949, en Volvo i B510-serien med smattrande VDA-motor. Nu har jag i stort sett samlat färdigt, men jisses vad jakten på objekt har berikat livet!  Hälsn. BengaB40