Huvudmeny

Riksarkivet Svar

Startat av 1896, 10 oktober 2016, 12:58:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Vad trött jag blir på myndigheter som ska hålla på och ändra på allt hela tiden, när man väl har lärt sig hur något fungerar, då ska det ändras. Ringde det gamla nr som tidigare gick direkt till fordons arkivets anställda, men hamnade hos någon helt annan person, som hänvisade till växeln. Ringde växeln och blev kopplad till en handläggare som tog uppgifterna jag ville ha svar på, för att skicka dessa till de anställda vid själva fordons arkivet. Vad var det för fel på att som tidigare ringa direkt till själva arkivet ?

jocke

Folk kanske ringde för mycket  ;D ;)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

1896

De menar tydligen att de kan ha telefonerna öppna hela dagarna genom att koppla till en handläggare på olika orter, fast det är väl att föredra en begränsad telefontid och då komma direkt dit där ärendet ska handläggas, nu måste jag förklara för en vilt främmande person vad jag vill varje gång jag ringer, mot som tidigare, bara behöva presentera mig och gå direkt på ämnet.