Lastbilar King Of The Road.

Startat av Mattias Petersson, 29 augusti 2016, 13:25:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Blue

Citat från: Anders Noren skrivet 05 september 2016, 18:02:36 PM
Har DHL alltså, på kul, skaffat några vagnar i klassiskt ASG-utseende?

Nej det tror jag inte, men folk som åker runt på utställningar vill ha ekipage med loggor och utseende från den eran som dom kommer ifrån.
När Scania 143 var "king of the road" så var det nog stor sannolikhet att den drog på en löstrailer från ASG.

Citat från: zjbus skrivet 05 september 2016, 19:32:36 PM
Scania 3 serien har inget med nostalgi att göra, den tillverkades 1987-1997 och har följaktligen inte ens blivit veteran ännu.
Mvh zjbus

Måhända att den inte är veteran men jag vet många chaffisar som tänker tillbaka på 143orna med glädje och den har blivit lite av en kultbil tack vare V8an.

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

WalleW

Citat från: Blue skrivet 05 september 2016, 21:05:02 PM
Måhända att den inte är veteran men jag vet många chaffisar som tänker tillbaka på 143orna med glädje och den har blivit lite av en kultbil tack vare V8an.

Vi är väl alla barn av vår tid, om man säger... :)
Det var en maffig upplevelse att få se, höra och köra de första V8:orna i 140-serien 1969. Det är trevligt att så pass många av dem är omsorgsfullt renoverade till originalskick och visas upp i veteranrallyn över hela riket... 8)...

/   M v h   Walle

Lars-Håkan_E

Citat från: Anders Noren skrivet 05 september 2016, 18:02:36 PM
Har DHL alltså, på kul, skaffat några vagnar i klassiskt ASG-utseende?

Det finns faktiskt några bilar (skäp) och trailers kvar i ASG design som går i daglig trafik.

Här EB:s trailer 125 i Oskarshamn



Bilden dagen för två timmar sedan :-)

zjbus

Citat från: WalleW skrivet 05 september 2016, 21:31:29 PM
Vi är väl alla barn av vår tid, om man säger... :)
Det var en maffig upplevelse att få se, höra och köra de första V8:orna i 140-serien 1969. Det är trevligt att så pass många av dem är omsorgsfullt renoverade till originalskick och visas upp i veteranrallyn över hela riket... 8)...

/   M v h   Walle
Något i den här stilen du tänker på Walle?
http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2012/08/Scania-LBS140-1968-1972-Photo-04.jpg

Anders Noren

Citat från: Blue skrivet 05 september 2016, 21:05:02 PM
Nej det tror jag inte, men folk som åker runt på utställningar vill ha ekipage med loggor och utseende från den eran som dom kommer ifrån.
När Scania 143 var "king of the road" så var det nog stor sannolikhet att den drog på en löstrailer från ASG.

Måhända att den inte är veteran men jag vet många chaffisar som tänker tillbaka på 143orna med glädje och den har blivit lite av en kultbil tack vare V8an.

Aha, jag trodde att det var vanliga trafikfordon fotade lite godtyckligt från bro över E6:an i Helsingborg. Nu när jag läser de senaste inläggen i tråden så förstår jag att det rörde sig om något av en veteranfordonsträff, därav kommentarerna om "nostalgi" och "tidstypiskt ekipage".

WalleW

Citat från: zjbus skrivet 05 september 2016, 21:42:22 PM
Något i den här stilen du tänker på Walle?
http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2012/08/Scania-LBS140-1968-1972-Photo-04.jpg

Jomenvisst! Tack för den... :)
De torpedbyggda var ännu roligare, en helt ny Scania-design med massor av utrymme i hytten  :D...

/   M v h   Walle

Blue

Citat från: Anders Noren skrivet 05 september 2016, 21:59:32 PM
Aha, jag trodde att det var vanliga trafikfordon fotade lite godtyckligt från bro över E6:an i Helsingborg. Nu när jag läser de senaste inläggen i tråden så förstår jag att det rörde sig om något av en veteranfordonsträff, därav kommentarerna om "nostalgi" och "tidstypiskt ekipage".

Dom var med stor sannolikhet på väg hem från Elmia Lastbil som var den helgen.
Dom bägge äldre bilarna F88/89 körde om mig på Torsdagen innan mässan på väg norrut!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)