Ändrad sträckning buss linje 116 Vällingby – Spånga?

Startat av Jimmy, 14 november 2022, 10:00:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

En fråga om ändring buss linje 116 Vällingby – Spånga.
I stället för att köra   Kirunagatan – Bergslagsplan – Lövstavägen – Krossgatan – Skattegårdsvägen
verkar man köra        Kirunagatan – Bergslagsplan – Bergslagsvägen ca 400m norrut – väg västerut – Siktgatan norrut – Skattegårdsvägen .

När började man med det?
Hur länge är det tänkt att pågå?

Eftersom flytt av hpl Krossgatan mot Vällingby måste ha skett (från Krossgatan till Skattegårdsvägen), så borde ändringen finnas med i SL Störningar men det gör den inte.

Jimmy

Jimmy

Finns det ingen förare som kör 116, eller passagerare som åker 116, som kan hjälpa till med lite fakta angående den här ändringen?
Jag skulle bli ytterst tacksam för det.

Fredde

Hej Jimmy,

Jag misstänker att detta hör samman med pågående vägarbete i korsningen Lövstavägen/Krossgatan.

Det arbetet pågår 20220919-20221201 enligt nuvarande plan.



Jimmy

Tack båda att ni försöker hjälpa till!
När det gäller Freddes inlägg med datumangivelse 20220919-20221201 känner jag delvis igen perioden från trafiken.nu där jag för ett tag sedan hittade nästan samma datering på länken https://trafiken.nu/stockholm/arkiv/2022/september/veckans-trafik-19---25-september/   men där anges perioden som 20220919-20221112.

Har Fredde en bättre källa på nätet som jag kan hålla koll på?



Fredde

Det är entreprenören som har sökt och fått beviljat en förlängning på arbetet till december.
Detta verkar dock inte ha kommit med på trafiken.nu.