En extrabuss mot Höganäs - Nobina 7432

Startat av Gano, 09 december 2020, 21:15:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Nobina 7432 ses backa ut från läge 7 på Fjärrbussterminalen i Helsingborg som en extrabuss mot Höganäs på linje 220. På grund av att ordinarie bussterminal är avstängd för ombyggnad har regionbussarna fått flytta till fjärrbussterminalen, medan stadsbussarna 4, 6, 26 och 27 har fått tillfälliga lägen intill en väggen som skiljer fjärrbussterminalen från övriga bussterminalen.


2020-10-22

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Aha, beläggningsarbeten eller vad det kallas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Hela Knutpunkten byggs om och har bytt namn till Helsingborg C. Alltså inte bara stationen utan hela byggnaden.

https://www.wihlborgs.se/sv/projekt/helsingborg/helsingborg-c-helsingborg/
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Jag kan se om jag kan ta lite bilder idag för att visa vad som är på gång.

Bussmicke

Gärna det, Verkar inte bara vara bussterminalen utan hela byggnadskomplexet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Det blev några kassa mobilbilder, men jag hoppas det kan duga som dokumentation så länge.



Tidigare körde bussarna i motsatt riktning vid denna plats. Detta är i den mellersta flygeln.


Vid den östra flygeln närmast Järnvägsgatan. Alla gamla busslägen är uppriva, likså vägen.