Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

Citat från: IngemarJ skrivet 17 december 2010, 12:51:59 PM
Hej Stefan!

Jag betvivlade inte det minsta vad du sade, berättade bara vad jag hade fått för mig.

Hälsar

Ingemar

Det var inte menat som någon pik Ingemar,jag hade själv ingen aning så jag fick fuska lite
för att hitta vilken kommun det tillhörde.
Med Västra Götaland är det lättare för mig då jag har en länskarta på väggen med alla kommuner utmärkta.

//Stefan

Kent Skoog

....och mig litar ni inte på, jag som var på platsen :'(  :). Nåväl, här kommer bilder från Gräsmarks kyrka i Sunne kommun.








Staffan Sävenfjord

Citat från: Kent Skoog skrivet 18 december 2010, 17:49:16 PM
....och mig litar ni inte på, jag som var på platsen :'(  :). Nåväl, här kommer bilder från Gräsmarks kyrka i Sunne kommun.


Gräsmarks kyrka är en av Sveriges vackrast belägna kyrkor. Du har möjligen inte en bild på den från lite längre håll så man ser hur vackert den ligger? (Inte för att jag är missnöjd med de fina bilderna men mycket vill ha mer.  ;))
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

S Svensson

Ubbhults kapell totalförstördes vid en brand i dag lördag (18dec). Branden larmades ca kl 15 och brandkår från flera brandkårer släckte. Göteborg,Lindome,Rävlanda liksom Skene,Sätila och ev några till försökte begränsa elden.
Ubbhult tillhör Sätila församling,Mark-Bollebygds kontrakt och Göteborgs Stift.

Finns det bilder på kapellet. 

Kent Skoog

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 december 2010, 18:12:47 PM
Gräsmarks kyrka är en av Sveriges vackrast belägna kyrkor. Du har möjligen inte en bild på den från lite längre håll så man ser hur vackert den ligger? (Inte för att jag är missnöjd med de fina bilderna men mycket vill ha mer.  ;))

Tyvärr Staffan, men jag skall ha det i åtanke om det blir en tur förbi till sommaren. Andra kyrkor med vackert läge vid vatten är bl.a Vårvik och Rämmen för att nämna ett par, men det finns säkert massor av andra också.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kent Skoog skrivet 19 december 2010, 17:13:31 PM
Tyvärr Staffan, men jag skall ha det i åtanke om det blir en tur förbi till sommaren. Andra kyrkor med vackert läge vid vatten är bl.a Vårvik och Rämmen för att nämna ett par, men det finns säkert massor av andra också.

Även Rydboholm i Borås kommun och Oslättfors i Gävle kommun för att nämna ett par till. Men jag hade ju själv vad jag frågade efter om Gräsmark.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Taunusch

Katolska kyrkan på Djurgården i Eskilstuna, fotograferat dagen före julafton...


Camilla

Jag undrar om nån kan ta en bild på värmdö kyrka för den är  värd att visa här för den är fin

Stefan Lindberg

Citat från: Camilla skrivet 25 december 2010, 23:37:59 PM
Jag undrar om nån kan ta en bild på värmdö kyrka för den är  värd att visa här för den är fin

Bor inte du i Värmdö Camilla, isåfall kan du väl ta en vintrig bild på kyrkan och visa här.

Jag fortsätter med Sankt Sigfrids Kapell i Skövde


Kent Skoog


Camilla

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 26 december 2010, 15:44:10 PM
Bor inte du i Värmdö Camilla, isåfall kan du väl ta en vintrig bild på kyrkan och visa här.


Jag bor på värmdö men jag har ingen bra kamera

IngemarJ

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 26 december 2010, 15:44:10 PM
Bor inte du i Värmdö Camilla, isåfall kan du väl ta en vintrig bild på kyrkan och visa här.

Jag fortsätter med Sankt Sigfrids Kapell i Skövde


Hej!
Alldeles bakom turisbyrån väl?
Skall ju som Falköpingsbo inte kunna Skövde så jag är lätt osäker.
Hälsar
Ingemar


Camilla


Stefan Lindberg

Ucklums Kyrkoruin har jag tidigare visat men här kommer lite bättre bilder.



Det finns även en minnessten på kyrkogården med texten ...

"Här vilar  Polska medborgare befriade ur koncentrationsläger 1945
döda på Svenshögens Sanatorium 1945 -1946"