Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

JAB

Fröslunda kyrka i Uppsala stift.




JAB

Funbo kyrka ligger nära en känd järnväg i Uppsala län.




JAB

Tillinge kyrka i Uppsala stift.


JAB

Hammarby kapell i Ovansjö församling. Uppsala stift.


Kent Skoog

Forsby kyrka i Skövde kommun.


Kent Skoog

Hjulsjö kyrka i Hällefors kommun.


fontheking5

#2841
Var ute och provade min Canon Eos 1000D Utomhus i går kväll och fotade Svalövs Kyrka då bland annat . Blev rätt ok . 18-55 IS .




JAB

Närtuna kyrka i Uppsala stift.



JAB

Som lite omväxling mot alla exteriörbilder. Den medeltida trappan upp till tornet i Härja kyrka i Skara stift.


JAB

Blidö kyrka i Stockholms län, men Uppsala stift.


Kent Skoog

Sankta Annas kapell, Ekshärad.


IngemarJ

Citat från: Kent Skoog skrivet 27 juni 2010, 16:02:39 PM
Sankta Annas kapell, Ekshärad.



Hej!

En andra moderntida replik förstår jag, den jag kände till ligger i Tiveden.

Hälsar

Ingemar

Staffan Sävenfjord

Citat från: IngemarJ skrivet 28 juni 2010, 21:18:53 PM
Hej!

En andra moderntida replik förstår jag, den jag kände till ligger i Tiveden.

Hälsar

Ingemar

Skaga kapell alltså. Det är till och med den andra repliken som finns på platsen nu. Den första brann ned. Branden misstänktes först vara anlagd men teknikerna kom fram till att den sannolikt berodde på ett elfel.

Trevligt att se S:ta Annas kapell på bild. Jag har bara skymtat det i skogen när jag åkt förbi Ekshärad men inte haft möjlighet att titta på det närmare. I Ekshärad finns också det berömda Värdshuset Pilgrimen. Berömt för att ett av Kalle Sändares roligaste telefonskämt hade detta som offer. Där var alltså då han ringde och undrade om han kunde sitta på läktaren så att han inte riskerade att bli uppbjuden till dans.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)