Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

JAB

Sjölidens kapell på Värmdö, tillhör Stockholms stift.


JAB

S:t Sigfrids kyrka vilkens torn syns från Essingeleden började sin kyrkliga karriär som S:t Stefans kapell vid korsningen Tulegatan och Frejgatan i Stockholm, men flyttades till sin nuvarande plats i Aspudden 1904.


Carl Eric

Citat från: JAB skrivet 09 maj 2010, 09:04:32 AM
Sjölidens kapell på Värmdö, tillhör Stockholms stift.

Jag har alltid undrat, hur långt ifrån Värmdö Kyrka ligger denna?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!


Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

JAB

Den här Missionskyrkan ligger granne med Nobina i Nacka/Värmdö. Kyrkan heter Björknäskyrkan.


JAB

Bergskyrkan i Hässelby, Stockholm.


JAB

Inte långt ifrån Br. Högbergs bussgarage ligger Altuna kyrka som tillhör Uppsala stift.


JAB

Österbybruks kyrka i Uppsala stift.


JAB

Fittja kyrka i Uppsala stift.





Klockstapeln har lite drag av en rymdraket.

JAB

Vårfrukyrkan är Enköpings kyrka, tillhör Uppsala stift.


JAB

Vätö kyrka i Roslagen tillhör Uppsala stift.


JAB

Yttergrans kyrka utanför Bålsta, Uppsala stift.


JAB

Åkerby kyrka utanför Uppsala, är en kyrka med gamla anor och inte så många räta vinklar.


JAB

Gottrörra kyrka, Gottröra är väl annars mest känt för "Miraklet i Gottröra" 1991 då SAS-planet Dana Viking nödlandade på en åker i Gottröra.