Kyrkor (Visa dina Kyrkobilder)

Startat av Stefan Lindberg, 23 juni 2007, 19:36:30 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MissScania

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 30 maj 2009, 19:58:30 PM
Då antar jag att du är från Sjuntorp.
Själv så har jag jobbat där på Sjuntorp Band som Vävlagare i två omgångar.
Ett riktigt trevligt samhälle faktiskt.
jajjemen jag är från sjuntorp...   bor där =)  då jag inte är i skara :P bor nu i skara på¨dagarna (Pluggar.  naturbruk, men ska byta till Fordon/transport och bli lastbilschaffis) =)    så blir yttligare 3 till i skara  ;I

JAB

Korskyrkan i Stockholm ligger på Birger Jarlsgatan.


Stefan Lindberg

Citat från: MissScania skrivet 30 maj 2009, 20:38:56 PM
jajjemen jag är från sjuntorp...   bor där =)  då jag inte är i skara :P bor nu i skara på¨dagarna (Pluggar.  naturbruk, men ska byta till Fordon/transport och bli lastbilschaffis) =)    så blir yttligare 3 till i skara  ;I
Ja det låter ju helt ok, jag jobbar ju faktiskt som lastbilschaffis ... kör Farligt Avfall för Renova

Stefan Lindberg

Jubileumsinlägget nummer 2000 blir Fågelbergskyrkan i Mölndal.
Ett stort tack till alla som har bidragit till denna tråden  :)


JAB

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 30 maj 2009, 22:06:38 PM
Jubileumsinlägget nummer 2000 blir Fågelbergskyrkan i Mölndal.
Ett stort tack till alla som har bidragit till denna tråden  :)

Inte för att vara petig Stefan, men det står ju "Svar på inlägg 2000", det måste väl bli inlägg 2001 då  ;D

Det är i alla fall en otrolig mängd inlägg som hamnat i denna tråden, och nästa mål måste väl vara inlägg 3000.
Så länge det finns något intresse kommer jag att visa bilder i detta forum, mestadels från Sverige, men jag tänker nog smyga in en och annan bild från övriga Europa också.

JAB

#2000
Långshyttans kyrka ligger längs "Husbyringen" i Dalarna, där Stjärnsunds bruk och Gudsberga klosterruin även de ingår, men vi kan börja lite mitt i området med Långshyttan.


Staffan Sävenfjord

Citat från: JAB skrivet 31 maj 2009, 09:54:04 AM
Inte för att vara petig Stefan, men det står ju "Svar på inlägg 2000", det måste väl bli inlägg 2001 då  ;D

Det är i alla fall en otrolig mängd inlägg som hamnat i denna tråden, och nästa mål måste väl vara inlägg 3000.
Så länge det finns något intresse kommer jag att visa bilder i detta forum, mestadels från Sverige, men jag tänker nog smyga in en och annan bild från övriga Europa också.


Det står lite konstigt men visst är Stefans bild inlägg 2000.
Som sagt: nu kämpar vi vidare mot inlägg 3000. Vid det här laget borde vi ha visat cirka 1 800 kyrkobilder (en del inlägg innehåller inga bilder, andra innehåller flera bilder). En uppdatering av registret är på agendan men det dröjer ett tag till innan jag får tid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

MissScania

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 30 maj 2009, 22:03:46 PM
Ja det låter ju helt ok, jag jobbar ju faktiskt som lastbilschaffis ... kör Farligt Avfall för Renova

okeej =) 
vill redan nu börja köra lastbil.. men jag har inte haft tid att börja övningsköra än för bil.och jag är 18 om 1månad å 24 dagar (23 Juli)
så du har kört förbi Sjuntorp några gånger?

JAB

Marie bebådelse katolska kyrka på Linnégatan i Stockholm.


Stefan Lindberg

Citat från: MissScania skrivet 31 maj 2009, 11:52:11 AM
okeej =) 
vill redan nu börja köra lastbil.. men jag har inte haft tid att börja övningsköra än för bil.och jag är 18 om 1månad å 24 dagar (23 Juli)
så du har kört förbi Sjuntorp några gånger?

Med lastbil har jag bara varit i Sjuntorp en gång, håller mig i och kring Göteborg.

Och när man ändå är i Göteborg så kan man fota Buråskyrkan


MissScania

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 31 maj 2009, 18:58:02 PM
Med lastbil har jag bara varit i Sjuntorp en gång, håller mig i och kring Göteborg.

Och när man ändå är i Göteborg så kan man fota Buråskyrkan




hehehe okeej.  vad tyckte du om Sjuntorp då du åkte igenom då?  :P

Stefan Lindberg

Eftersom jag har jobbat i Sjuntorp i sammalagt 2,5 år så vet jag mycket väl
att det är ett trevligt litet samhälle.
Fast när jag jobbade där så fanns Ica där konsum ligger nu, Bensinmacken var öppen
och nere vid fabriken så fanns det en servicebutik på andra sidan vägen, alla dessa är borta nu tror jag.

Passar på att bjuda på Bifrostkyrkan som ligger i Mölndal


MissScania

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 01 juni 2009, 09:10:32 AM
Eftersom jag har jobbat i Sjuntorp i sammalagt 2,5 år så vet jag mycket väl
att det är ett trevligt litet samhälle.
Fast när jag jobbade där så fanns Ica där konsum ligger nu, Bensinmacken var öppen
och nere vid fabriken så fanns det en servicebutik på andra sidan vägen, alla dessa är borta nu tror jag.

Passar på att bjuda på Bifrostkyrkan som ligger i Mölndal




Inte så mycket kvar av det nä...
men bensinmack finns det men inte öppen typ :P.. =)

JAB

#2008
Skeppsmalns kapell