Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Grattis Keolis! Hoppas ni slipper problem med överklaganden...

Gano

Kul att trådbusslinjen får leva vidare. Dock finns det idag 5 trådbussar, även om 6992 är avställd och 6991 knappt rullar överhuvudtaget. Udda att det enbart blir 4 nya framöver.

Buss_Lund

Jag tror trådbussar är från 2010 och 2013 ska kvar och 4 st nya trådbussarna ska ersätta dom är från 2003

Bussmicke

Underbart roligt. Grattis Keolis.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Förvaltningsrätten har i dom från 12 december slagit fast att tilldelningsbesluten rörande TÅ 31 och TÅ 32 ska göras om där Keolis ska uteslutas.
Nr 2 på TÅ 31 var Bergkvarabuss och på TÅ 32 Connect.

Återstår att se om Västtrafik har sökt prövningstillstånd i KR

Buss_Lund

Ojdå ska dom göras om helt men hur blir avtalet i juni dom ska går ut snart ska de blir tillfälligt avtal med västtrafik ? De blir tråkigt för keolis. Men tur är Skånetrafiken och keolis klarar sig i Lund stadsbusstrafiken efter 2 gånger Vybuss fick avslår överklagandet prövas av domstolen.

Lars-Håkan_E

Som jag skrev, Tilldelningsbeslutet ska göras om, inte själva upphandlingen i sig.

Bussmicke

Blir det inte så att man förlänger Hisingen att nya bussar till ny operatör hinner beställas och levereras?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Maven

Vad innebär det då för Keolis del – att de bara har kvar linje 16X, 17, 25 och 100?

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Buss_Lund

Troligen de blir försenad till 2024/2025 vem vet

Knallhatt

CitatFörvaltningsrätten har i dom från 12 december slagit fast att tilldelningsbesluten rörande TÅ 31 och TÅ 32 ska göras om där Keolis ska uteslutas.

Har du en beteckning på domen?

homer

Nobina har idag vunnit stadstrafiken i Karlstad som idag körs av Keolis

https://www.varmlandstrafik.se/category/nyheter/

avtalet startar sommaren 2025 och är endast till 2027

Stefan P

Hej

Den korta avtalstiden är pg
a. göra en upphandlingng på läns och stadstrafik samtidigt.

Mvh Stefan P

Walter

Anges i länken att bussarna ska bytas ut. Står inte nya bussar och med kort avtalstid blir det svårt att räkna hem en vettig avskrivning på. Vet någon om huvudmannen garanterar bussarna till nästa upphandling eller kan vi vänta oss mycket begagnat?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!