Västtrafiks upphandling avslutad - tilldelning klar

Startat av vt_koll, 08 juni 2018, 12:34:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vt_koll


1896

Hur långa är respektive avtal ?

Vem kommer att köra vad i Kungsbacka nu då ? Skoltrafiken av Buss i Väst med underentreprenör, Onsalatrafiken av Nobina samt då Landsbygd & Stadstrafik av KE:s ? Är detta korrekt, eller finns det fler upphandlings områden ?

vt_koll

Citat från: Kung Vasa skrivet 08 juni 2018, 14:10:43 PM
Hur långa är respektive avtal ?

Vem kommer att köra vad i Kungsbacka nu då ? Skoltrafiken av Buss i Väst med underentreprenör, Onsalatrafiken av Nobina samt då Landsbygd & Stadstrafik av KE:s ? Är detta korrekt, eller finns det fler upphandlings områden ?

Ale och Kungsbacka Landsbygd är på tio år medan tätorten är på nio år för att få gemensamt slutår 2029.

Det är korrekt som du skriver med resp. trafikföretag och avtal. Ganska många avtal för att vara en så liten kommun.

1896

Citat från: vt_koll skrivet 08 juni 2018, 14:50:04 PM
Ale och Kungsbacka Landsbygd är på tio år medan tätorten är på nio år för att få gemensamt slutår 2029.

Det är korrekt som du skriver med resp. trafikföretag och avtal. Ganska många avtal för att vara en så liten kommun.

Tack för det.  :)

Sedan för att röra till det ytterligare, så är det ju två olika huvudmän också, för det är väl Halland som står för skoltrafiken ?

forthemoment

Ke's kommer köra som underentreprenör till Götborgs Buss inte Bivab.
Bussförare KE's Bussar i Kungsbacka
Förtroendevald inom Kommunal

Jonas Gustafsson

Blev det Nobina i Onsalatrafiken? Hade för mig att det överklagades och att paketet Landsbygd därför också innehöll denna trafik, men jag kan ha fel. När börjar Nobina i så fall köra Onsalatrafiken?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

vt_koll

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 08 juni 2018, 18:04:09 PM
Blev det Nobina i Onsalatrafiken? Hade för mig att det överklagades och att paketet Landsbygd därför också innehöll denna trafik, men jag kan ha fel. När börjar Nobina i så fall köra Onsalatrafiken?
//Jonas

Det blev ingenting av överklagandet så Nobina kommer börja köra Onsalatrafiken till våren.

Hans Karlsson

Det blidde inte ens en tumme av överklagandena, dock en massa onödig oro hos förare m fl.

Trafikföretagen borde få turas om att köra under en fastställd tidsperiod och till ett fast pris för alla så skulle vi slippa de onda upphandlingarna. Man har ju inte något andrum alls som förare längre, alltid vi som får sitta emellan mest. 

Jag kör på grön i Gbg men skall söka mig till Kungsbacka vad det lider.  I Ale har man så vitt jag vet ytterligare några dagar på sig att överklaga. Vad gäller Kungsbacka tätort och de landsbygdslinjer som ingår där är det väl för övrigt snart upphandling igen eller hur?

Hälsningar Hans  (som ser fram emot svalare väder)   8)

Bussmicke

Hur många nya för Nobinas del?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

vt_koll

Citat från: Hans Karlsson skrivet 10 juni 2018, 00:49:01 AM
Det blidde inte ens en tumme av överklagandena, dock en massa onödig oro hos förare m fl.

Trafikföretagen borde få turas om att köra under en fastställd tidsperiod och till ett fast pris för alla så skulle vi slippa de onda upphandlingarna. Man har ju inte något andrum alls som förare längre, alltid vi som får sitta emellan mest. 

Jag kör på grön i Gbg men skall söka mig till Kungsbacka vad det lider.  I Ale har man så vitt jag vet ytterligare några dagar på sig att överklaga. Vad gäller Kungsbacka tätort och de landsbygdslinjer som ingår där är det väl för övrigt snart upphandling igen eller hur?

Hälsningar Hans  (som ser fram emot svalare väder)   8)

Kungsbacka tätort och landsbygd ingick i denna upphandling så nu är allt i Kungsbacka upphandlat och klart förutsatt att ingen begär överprövning. KE kör alltså vidare till 2029 i tätorten och landsbygden.

vt_koll

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juni 2018, 11:13:12 AM
Hur många nya för Nobinas del?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

I antal fordon är det ingen förändring då Nobina kör hela Ale redan idag. Enligt pressmeddelandet så blir det 23 nyanskaffningar och 8 befintliga bussar som senare byts ut.

Bussmicke

Jag glömde skriva att det gäller Kungsbacka.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

vt_koll

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juni 2018, 18:54:30 PM
Jag glömde skriva att det gäller Kungsbacka.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Då förstår jag. Det blir 15 nya bussar för Nobinas del i Kungsbacka, dock oklart om alla är fabriksnya.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

michael1

Citat från: vt_koll skrivet 15 juni 2018, 09:19:02 AM
Då förstår jag. Det blir 15 nya bussar för Nobinas del i Kungsbacka, dock oklart om alla är fabriksnya.
De kommer 5 nya och 10 gamla när Nobina tar över och 2022 byts alla ut mot helt nya

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk