Tja, en bild på en sten...

Startat av Nico, 26 maj 2007, 03:20:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico



Får väl testa en bildgåta för en gångs skull (bilder är annars inte direkt min starka sida) bara för att se om man lyckas...

Alltså, vilken busshållplats i SL-land ligger närmast denna gränssten?  :-X

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico


Kom på att bildgåtor osv. kanske ligger bättre under 'Ordet är fritt' men i så fall kanske nätmäster flyttar tråden dit om det behövs.

Vad gäller Sätra äng och väg 262 får jag beklaga då det inte ens är nära, men kan ju även avslöja så mycket som att stenen är en luring i dagens läge samt dels inte heller syns från rattpositionen i en buss.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Patrik

Citat från: Nico skrivet 26 maj 2007, 12:54:58 PM
Kom på att bildgåtor osv. kanske ligger bättre under 'Ordet är fritt' men i så fall kanske nätmäster flyttar tråden dit om det behövs.

Bildgåtor som denna som verkar ha med en busshållsplats att göra borde få vara i det här forumet tycker jag.

Nico


Nja, historiskt sett så har det även funnits andra gränser. Avvaktar lite till med svaret, men för att förenkla det lite (huvudfrågan om vilket busshållplats som är närmast kvarstår) kan jag ju avslöja att stenen återfinns i dagens Solna kommun.  ::)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico

Och svaret som NerdBoy då kom fram till på SSS-forum var då Råstahem.

Får väl se detta som tillräckliga uppvärmingar av det nya forumet för min del...  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman