Lite blandade spårvagnar

Startat av Fredrik Gelin, 14 oktober 2023, 11:38:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Det blev en resa till lite olika spårvagnsstäder under den gångna veckan.

Det var väldigt varierande utbud beroende på stad så klart, men ett axplock följer nedan.




Jag är inte så insatt i spårvagnsmodeller  men den vanligaste modellen verkade vara denna, en lång låggolvsvariant.
Det fanns även en kort tvådelad variant, men den fick jag ingen bild på.

I München var det också viss variation i beståndet.


Dels var det denna moderna modell.


Men det fanns även denna modell som såg ut att vara aningen äldre.

Från München fortsatte jag till Milano där låggolvskonceptet inte verkade ha slagit igenom på samma sätt som i Bryssel och München.


Dessa såg gamla men välhållna ut och var vanligt förekommande i hela Milano vad jag kunde se.


Sedan var det en normalgolvad mellangeneration som också syntes ganska frekvent i delar av staden.


Sedan fanns det även en låggolvsvariant som dock inte var lika vanligt förekommande.

Från Milano gick resan till Hamburg, men det innebar tågbyte i Zürich, så varför inte utnyttja den dryga timmen mellan tågen till att se vad som rullade där?

Det blev av förklarliga skäl inga större utsvävningar, så alla bilder är tagna i kvarteren runt Hauptbahnhof.


Den vanligaste varianten var denna låggolvare som jag glömt namnet på.


Det fanns dock även en modernare variant med ledljus.


Avslutningsvis blir det en bild på den något äldre modellen som jag inte vet vad den heter.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.