Semesterbilder 2022 (Del 1 av 2, 15 bilder)

Startat av DEB, 04 oktober 2022, 18:45:52 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

DEB

Under min semester 2022 var jag både här och lite där, framförallt i Mellansverige men ändå från Ängelholm i söder till Örnsköldsvik i norr. Jag har under bildredigeringens gång kommit fram till att en uppdelning om cirka 25-30 bilder fördelat på två olika inlägg blir lagom för att representativt och varierande utan att bli för omfattande. Del 2 kommer i mån av tid och ork, men förhoppningsvis relativt snart. :) Som vanligt rekommenderas ett klick på bilden för att få full upplösning.



En del tid spenderades ute i Nacka/Värmdö, och vid den här dagen ända ute på Vindö när Keolis 5535 mot Sollenkroka inte hade många minuter kvar tills ändhållplats.



Arriva blev ju som bekant VR i somras, här ses 7020 i sin nya familj i Jakobsberg.



Något annat som skedde i somras var att Nobina slutade att trafikerade Norrtälje till förmån för Transdev. Här ses 0029 vid Bergshamra när den fortfarande tjänstgjorde i linjetrafik.



Även Nobina 3171 fick tacka för sig några veckor efter att bilden togs. Tack AdmirT, för underrättelsen om omloppet så att jag kunde tillintetgöra den saknade luckan i samlingen. :)



Ytterligare en VR-buss precis i gränslandet mellan landsbygd och tätort i Åkersberga.



Lite Västtrafik söktes också upp. En av Nobinas inte alltför många kvarvarande 8500-vagnar syns här på bild vid Angered första trafikdagen efter sommarens spårvägsavstängning i området.



Lite senare samma dag befann jag mig istället i Ängelholm där Nobina 7426...



...och Nobina 7519 kom med på bild.



Dagen därpå gick resan istället norröver. En kort avstickare hanns med till storstaden Tidaholm, där jag lyckades tajma in en av två ankommande bussar för hela närmaste timmen strax före lunchtid...



Vid Skövde var det betydligt tätare mellan ankomster och avgångar. Här en av inte alltför många Mercedesbussar som tjänstgör i stadstrafiken.



Ett tiotal mil längre norrut är det återigen gula bussar som syns, men då i Värmlands tjänst.



Dagen efter har jag hamnat i Dalarna, närmare bestämt strax söder om Orsa.



Keolis 6676 dök upp på hemvägen från Dalarna vid Falun tätorts ytterkant.



Återigen i 08-land. Keolis 6477 har inte långt kvar till slutstationen Lillsved när den släppte av några passagerare vid Bolviks camping denna underbara lördagskväll.



Dagen därpå var också högsommarvarm. Keolis 6425 når strax slutstationen i Orminge.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ulf Berlin

Väldigt trevligt bildsvep runt landet :)/Ulf

Fifty

Kan bara instämma. Härligt att se dessa fina och varierande bilder i sommarvarma miljöer. Extra trevligt med fokus på de gamla Säfflebyggena.

Kristian


DEB

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

Danne kan sin sak.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.