Nya fordon mm. Transdev SL-trafikområde Norrtälje

Startat av eldani, 20 juli 2022, 00:57:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Såg 5132 nyss i Umeå.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

#62
Efter att ha sett den blå boggin, får jag tillstå att den är helt okej.

homer

#63
Finns alltså bara 4 blå boggi 5560-5564? och det räcker för all trafik på 677?



:P blir 5 som påpekats under :-X :-X :-X

Karsten


Mikael T Nilsson

De tursätter även dubbeldäckare (blå Volvo 9700) på linje 677, både morgon och eftermiddag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 24 augusti 2022, 07:38:18 AM
Är alla boggi lika långa?

Japp, 14 797 mm långa, enligt SBH. Till vardags avrundat till 15 meter.

buskörare

Okej, 30 cm längre än våra längsta då. Vi har ju 2 längder på både VDL och MAN. Scanian minns jag inte, den är ju en särling sen syskonet brann.

Ersa

Alla Nobinas Volvo 8900 i Norrtälje (76xx, 79xx och 32xx) var även de exakt 14 797 mm långa.

virtual1

De slog mig precis att dessa verkar sakna linjenummer/destinationsskylt på bakänden, hur kommer det sig? Jag kan IAF inte komma på en enda busstyp i SL/SS-trafiken de senast 70 åren som gjort detta, verkar väldigt dumsnålt att inte ha specat in detta, finns det ens någon annan busstyp i hela sverige som kör linjetrafik som saknar det?

Maven

Det kan inte stämma med SL:s krav, eller?
Kan det helt enkelt vara problem med skyltsystemet på bussen, samma som visade "Ej i trafik" de första timmarna?

virtual1

Blind är ju det första man blir på ögonen :-) - men jag kunde inte se ens vart en dylik skylt skulle suttit på bakstammen, möjligen att den var släckt nu då i bakfönstret, men då bakfönstret är så litet så undrar jag isf vart den skulle fått plats...

Lars-Håkan_E

Nog har det funnits en hel del bussmodeller som saknat bakre skyltskåp., om vi undantar rena specialbussar så hade väl H47 o H51 inte skyltskåp bak för att ta några exempel, dessa byggdes ju på 70 talet.

ks

De har en nummerskylt längst upp, men jag noterade att den hade ramlat ned på vissa DD på första trafikdagen. Själv åkte jag 5593 som hade fungerande bakskylt.
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

buskörare

Tänkte väl, jag har sett skyltar bak på dom. Högst upp. Men kanske har de trillat ned, på vissa då.