Huvudmeny

Keolis 4850...

Startat av Ulf Berlin, 29 juni 2022, 22:36:31 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...finns numera i Karlstad:

...och passerar här över Götgatsbron 220622.(Märkt Karlstadbuss 4850 uppe vid taket)
Keolis kör ju numera Stadsbussarna i Karlstad,men bussarna är ännu endast märkta med Karlstadbuss nummer,såsom denna:

Keolis 3131 med denna märkning(Krav/önskan från Karlstad stad?)

Här har dom den egenheten att bussnumret är utsatt på backspegeln såsom här 137/Keolis 3137

I Karlstad finns en elbusslinje också som kallas för S(för Snabbbuss) och här kommer Keolis 3182 över den gamla stenbron

S linjens hållplatser är utrustade med refuger och särskilda hållplatsstolpar

Här har Keolis 3181 ankommit Hagatorget på väg mot Stora torget

Karlstad har flera campingplatser varav en är Bomstads Camping och på sommaren förlängs linje 1 från Skutberget till Bomstad dit Keolis 3173 ankommer straxt

Tidtabell och karta över S bussen:
https://karlstad.se/globalassets/karlstadsbuss/tidtabeller/sommar-2022/sommartidtabell-juni-2022_linje-s.pdf
Laddstationen ligger ute vid Ruds bytespunkt

Tycker nog själv att det känns lite överkurs att döpa linjen till S istället för t ex 20,men olika huvudmän har olika ideer 8)/Ulf















Bernt Talbrant

Att Keolis "numera" kör stadstrafiken i Karlstad tycker jag lätt kan uppfattas som om det inte varit så särskilt länge. Men det har det - man tog över trafiken i februari 2016. 4850 har f ö funnits där sedan sommaren 2018.

Ulf Berlin

Oj,är det så länge sedan ;)/Ulf

Bussmicke

Och (S) nabbussen heter för övrigt 58.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

...som det dock inte finns någon info om någonstans./Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.