Sommartidtabeller SL

Startat av igel, 10 juni 2022, 21:16:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

Ja nu har de dykt upp, och 681an har inte återgått till Eriksövägen.
https://mitt.sl.se/ficktid/sommar/s681.pdf

buskörare

Det är väl fortfarande inte framkomligt där? Nån gång i sommar är sista budet från Vaxholm kommun, vad jag hört.

igel

Det är helt riktigt. Har hört att man av trafiktekniska skäl måste öppna den till midsommar, då man veckan efter ska börja med VA-arbeten på Soldatgatan.

buskörare

Då är ju frågan om man kommunicerat det till Arriva? Eller så är framkomligheten ändå inte tillräckligt bra då. Hört nått om hållplatsen inne på vändplanen "vid" Söderhamnsplan?

IvveRivve004

Jag har sett att 53:an ska börja trafikera hållplats Sabbatsbergs sjukhus på Kungstensgatan i riktning mot Odenplan igen. Den hållplats som försvann i och med att linje 40 lades ner. Den hållplatsen verkade inte tas med när 53:an började trafikera Kungstensgatan...

igel

I kväll ska hela hamnprojektet i Vaxholm klubbas i fullmäktige, kanske kommer beskedet efter det (Det finns ju en risk att bygga trottoarer och busskurer är bygglovspliktigt).  Har det överhuvudtaget sagts om man kan använda shell-tomten under första etappen av bygget, den som sträcker sig in i 2023. Däremot under de efterföljande etapperna som sträcker sig mot slutet av 20-talet bör shell-tomten gå att använda.   

buskörare

Tydligen ska vi till och från flyttas till färjeläget i Vaxholm under kommande år.
Och Hamngatan ska öppnas och stängas fram till november, så för enkelhetens skull, fortsätter vi som nu med 681 istället för att hoppa fram och tillbaka.

Info jag fick igår, vet inte om annat klubbades.

Kristofer

Citat från: IvveRivve004 skrivet 11 juni 2022, 16:49:04 PM
Jag har sett att 53:an ska börja trafikera hållplats Sabbatsbergs sjukhus på Kungstensgatan i riktning mot Odenplan igen. Den hållplats som försvann i och med att linje 40 lades ner. Den hållplatsen verkade inte tas med när 53:an började trafikera Kungstensgatan...
Den hållplatsen ligger verkligen direkt efter Dalagatan. Det känns som att det kan bli knepigt att ta sig in ordentligt till kanten med ledbuss efter svängen. Jag kan ha helt fel, eftersom jag inte själv kör buss. Men det såg snävt ut när jag åkte förbi på 53:an i morse.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Lars-Håkan_E

Det beror ju också på om man har infört stoppförbud mellan korsningen Dalagatan och hpl läget på Kungstensgatan eller om det fortfarande står bilar där.