I länstrafiken för de fyra nordligaste länen Västernorrland, Jämtland, Västerbotten och Norrbotten förekommer i vissa turer bussgodshantering. Utifrån de faktum att bussgodshantering fortfarande existerar i dessa län skulle jag önska lite mer detaljerad information om bussgodshanteringen.
Den första punkten som intresserar mig är vilka turer (linje, tidpunkt, dagar) som har regelbunden bussgodshantering och vilka platser det förekommer lastning och lossning av bussgods? Vad jag har i alla fall kännedom om är att vissa av turerna för linje 20, 21, 44 och 55 i Norrbotten har bussgodshantering.
Den andra punkten som intresserar mig är vilka bussar som har ett dedikerat bussgodsutrymme*. Vad jag är medveten om förekommer vissa bussar med dedikerat bussgodsutrymme längst bak där en del är dubbeldäckare och en del är vanliga hederliga landsvägsbussar med en stor låda längst bak avsed för bussgods.
*Jag uppskattar ifall någon önskar att komplettera med bilder på de olika bussarna med bussgodsutrymme.
Hälsningar
Axel L