Bilder från Nummela

Startat av Bussmicke, 03 juni 2022, 21:52:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Idag var det sista dagen Pohjolan Liikenne körde kommersiell trafik till Nummela och Luhja. Man avvecklar kommersiell trafik och satsar bara på upphandlad trafik.
Pohjolan Liikenne är dotterbolag till VR.

Den blå Setran är fd Tanum Buss, Volvo 8900 från Kiruna kommun, den grå jag är fd Nobina 7126 (ingen mobilbild) och den gröna är fd Vy Buss 10280 om jag såg rätt. Rullade för Brakar.

















/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

repesorsa

 Staden Pohjolan Liikenne slutade trafikera heter Lohja, Lojo på svenska. PL 99 och 112 är tidigare expressbussar som blev regionbussar då PL avvecklade expressbusstrafiken helt  för några år sedan.

tack för fint bildsvep, Micke!

Robert

Bussmicke

Kul att det uppskattas. Det är roligare att fotografera i Finland.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Göran

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juni 2022, 00:11:53 AM
Kul att det uppskattas. Det är roligare att fotografera i Finland.

/Bussmicke
www.bussmicke.se



Vet inte om du fick några negativa reaktioner, men de dagar jag var med dig var det i alla fall väldigt många som hälsade glatt på dig när du fotograferade.

Välkommen tillbaka i höst  :)

Bussmicke

Nej det fick jag inte i Finland och jag jämförde bara med hemma i Sverige på allt löst folk som kör buss här i lokaltrafiken vilket är beklämmande.
Jag säger inte att alla är dåliga som kör här i Sverige men det är alldeles för många stolpskott här.

/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.