https://www.bussmagasinet.se/2021/11/transdev-saljer-bussverksamhet/Jag vet inte nu hur mycket som sålts och vad som är kvar med namnbyte.
RP Charter AB är nytt bolag som är kvar hos Transdev. Möjligt det avses säljas (559343-3567).
Vad gäller verksamheten med järnväg har det tydligen bytts namn på detta. Merresor AB torde vara namnändrat till Snälltåget AB (556401-0055). Jo det var Merresor som drev Snälltåget. Målet med detta bolag har inte heller ändrats utan kan avse busstrafik. Mig veterligt härstammar Merresor delvis från ett företag i Kinna-Skene som bedrev skoltrafik m m (Marks Limousine).
Tyvärr vet jag inte mycket om moderbolaget till Snälltåget AB. Jag är fö lite konfunderad över namnbytet. Kan man registrera ett bolag med så allmängiltigt namn. Alltså ägandet efter Veolia och Transdev.(formellt bytte Veolia namn till Transdev för detta bolag).
Rent formellt är RP Charter nytt bolag.
Marks Limousine AB drev också Flygbussverksamhet som bl a avsåg trafik Göteborg Centrum(NEålatsen) till Landvetter flygplats och tomkörde ibland bussar till Näsområdet i Kinna för service. Senare har 5564010055 hetat FAC Flygbussarna ACAB